بازی
 
 
یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 17:53 ::  نويسنده : عارف

قاسم رضایی، فرنگی‌کار 96 کیلویی کشورمان، با پیروزی مقابل حریف ایتالیایی خود در فینال، مدال طلای رقابت‌های کشتی آزمایشی المپیک 2012 لندن را از آن خود کرد. حذف حمید سوریان، دارنده پنج مدال جهان، شگفتی بزرگ این رقابت‌ها بود؛ افزون بر این که سه کشتی‌گیر دیگر بدون مدال ماندند و سامان عبدولی به مدال برنز دست یافت.
 
 
سرویس ورزشی ـ در پایان مرحله رقابت‌های کشتی فرنگی آزمایشی المپیک 2012 لندن که از ظهر امروز شنبه به وقت تهران در سالن «اکسل» شهر لندن آغاز شده بود، یک فرنگی کار کشورمان به نشان طلا رسید، سه کشتی‌گیر دیگر بدون مدال ماندند و سامان عبدولی به مدال برنز دست یافت و این رقابت برای شش نماینده ایران به پایان رسید.

به گزارش ...، قاسم رضایی در 96 کیلوگرم با برتری مقابل فرنگی‌کار ایتالیایی طلایی شد و سامان عبدولی با انجام یک کشتی و شکست در همین دیدار به مدال برنز رسید.
حمید سوریان، امید نوروزی و محسن قاسمی که در دیدار رده‌بندی به میدان رفتند، همه با شکست مقابل حریفانشان حتی از رسیدن به مدال برنز هم بازماندند.

* در 55 کیلو که شش کشتی‌گیر حضور داشتند، سامان عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در نیمه‌نهایی در دو تایم و با نتایج صفر ـ دو و صفر ـ یک مقابل چوی گیو جین، دارنده مدال نقره جهان از کره جنوبی شکست خورد و از حضور در فینال بازماند، اما با همین یک شکست به عنوان سوم رسید.
در فینال این وزن چوی گیو جین از کره‌ جنوبی با برتری مقابل ایوان بلات‌سف از روسیه به عنوان قهرمانی رسید.
 
* حمید سوریان در 60 کیلو پس از استراحت در دور نخست در دور دوم، وینچنزو ماستری از ایتالیا را با نتیجه دو، صفر) و سه، صفر شکست داد، اما در نیمه‌نهایی در سه تایم با نتایج یک ـ صفر؛ صفر ـ چهار و صفر ـ دو مقابل ارسلان عبدولین از روسیه مغلوب شد و حضور در فینال را از دست داد.

«روشن بایراموف»، دیگر مدعی این وزن نیز در نیمه‌نهایی مقابل بلمادانی از فرانسه مغلوب شد.
سوریان در دیدار رده‌بندی نیز در سه تایم و با نتایج یک ـ صفر؛ صفر ـ یک و صفر ـ چهار مغلوب سئونگ وو از کره‌ جنوبی شد و دستش از مدال کوتاه ماند.

در فینال این وزن، ارسلان عبدولین از روسیه با پیروزی برابر طارق بلمادانی از فرانسه مدال طلا را بر گردن آویخت.

* در 66 کیلو، امید نوروزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم، «ژن ژی» از چین را با نتیجه دو ـ صفر و سه ـ صفر مغلوب کرد، اما در نیمه‌نهایی در سه تایم و با نتایج سه ـ صفر؛ صفر ـ یک و صفر ـ یک به آدام کوراک از روسیه باخت و فینال را از دست داد.

وی در دیدار رده‌بندی نیز در دو تایم با نتایج مشابه صفر ـ سه به آرتاک مارگاریان از فرانسه باخت و مانند سوریان روی سکو نرفت.

در فینال این وزن، «کیم ‌هیون وو» از کره ‌جنوبی با برتری مقابل آدام کوراک از روسیه عنوان نخست را از آن خود کرد.

* محسن قاسمی در 74 کیلو پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کاسینن از فنلاند را با ضربه فنی شکست داد، اما او هم در نیمه‌نهایی در سه تایم و با نتایج دو ـ صفر؛ صفر ـ دو و صفر ـ سه به آلکساندر چخرکین از روسیه باخت و از حضور در فینال بازماند.

قاسمی نیز مانند دو فرنگی‌کار دیگر کشورمان در دیدار رده‌بندی مغلوب کشتی‌گیر چینی شد و از به دست آوردن مدال بازماند.

در فینال این وزن، «آلکساندر چخرکین» از روسیه، پیشکوف از اوکراین را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

* قاسم رضایی در 96 کیلو در دور نخست، «الو توم» از استونی را با نتایج مشابه یک بر صفر شکست داد. وی در دور دوم هم مقابل اصلان‌بیک خوشتوف روس و دارنده نشان طلای المپیک 2008 پکن، با نتایج مشابه یک بر صفر به پیروزی رسید و با برتری مقابل رامی آنترو هیتانیمی از فنلاند در سه تایم با نتیجه صفر ـ دو؛ سه ـ یک و چهار ـ یک در نیمه‌نهایی فینالیست شد.

وی در دیدار پایانی این وزن نیز در دو تایم با نتیجه مشابه یک ـ صفر، دایگو تیمونسینی از ایتالیا را شکست داد و نشان طلا را بر گردن آویخت.

* در 120 کیلو که یازده کشتی‌گیر حضور داشتند، بشیر باباجان‌زاده در دور نخست مقابل هیکی نابی از استونی با نتیجه صفر ـ دو؛ دو ـ صفر و یک ـ صفر به پیروزی رسید، اما در دور دوم مقابل «یوهان یورن» از سوئد با نتایج مشابه دو بر صفر مغلوب شد و با شکست حریفش در مرحله بعد مقابل رضا کایالپ ترک حذف شد.

افزون بر این که تیم ایران در این رقابت‌ها در وزن 84 کیلوگرم نماینده‌ای نداشت، طلای این وزن به سامان طهماسبی، فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل آذربایجان رسید.

با پایان مسابقات کشتی فرنگی آزمایشی المپیک 2012 لندن، رقابت‌های آزاد، فردا (یکشنبه) در شهر لندن برگزار می‌شود که تیم ایران با سه نماینده در آن حضور دارد.



یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 17:51 ::  نويسنده : عارف

ر وقت اضافه، همه معادلات به هم ریخت؛ پانزده دقيقه اول وقت اضافه با برترى استقلالى‌ها همراه شد و هنوز پنج دقيقه از وقت اضافى اول نگذشته بود كه مهدى اميرآبادى، اوج كارش را با فرستادن يك پاس عالى به مجتبى جبارى نشان داد؛ همان پاسی كه زمينه‌ساز گل نخست استقلالى‌ها شد و شيرازه پرسپوليسى‌ها را از هم پاشيد، تا جايى كه پس از گل استقلالى‌ها، پرسپوليسى‌ها بى‌برنامه‌تر از پیش، درصدد تلافى گل خورده خود برآمدند كه در دقيقه ۹۸ اشتباه فاحش عليرضا حقيقى، كمر تيم پرسپوليس را شكست.


سرویس ورزشی ـ بازی با خطاهای بازیکنان در میانه میدان آغاز شد. با توجه به این که توپ نیز بیشتر در همین منطقه ضربه می‌خورد، کاملاً مشخص بود که جنگ در خط‌هافبک پیروز نهایی را مشخص می‌کند و سرانجام نیز همین اتفاق افتاد. به جز ده دقيقه آغازين بازى كه پرسپوليسى‌ها بر بازى سوار بودند اين استقلالى‌ها بودند كه بر توپ و ميدان حاكم شدند و ابتكار عمل را در دست گرفتند.

به گزارش ...، استقلالى‌ها كه مى‌دانستند در دقايق آغازین بازى، بايد با يك دفاع منطقى مقابل حملات پرسپوليسى‌ها مقاومت كنند، اين كار را به خوبى انجام دادند، تا بتوانند برنامه‌هاى تاكتيكى خود را در زمين به خوبى پياده كنند.

پرسپوليسى‌ها در همان دقايق آغازين بازى تا پشت محوطه جريمه حريف خوب پيش مى‌رفتند اما كمبود يك گلزن تمام عيار، سبب شد تا هيچ يك از موقعيت‌هاى سرخپوشان به گل تبديل نشود. استقلالى‌ها كه به خوبى پرسپوليس را آناليز كرده بودند، در نيمه نخست بازى، هرچند به طور نسبى بهتر از حريف خود بودند و حتى در دو موقعيت هم مى‌توانستند به گل برسند به گل دست پيدا نكردند، تا هواداران فوتبال، بدون ديدن گل نيمه دوم را آغاز كنند.

پرسپولیس با اتکا به حرکات کریمی و رضایی، می‌خواست خود را به دروازه رحمتی نزدیک کند و در سوی مقابل نیز پرویز مظلومی، چشم به پاس‌های جباری و ضربه نهایی مجیدی و برهانی دوخته بود.

اما در نيمه دوم، پرسپوليس بهتر از استقلال بود؛ هر چند این نیمه هم گلى را همراه نداشت، تا كار به دو وقت اضافى پانزده دقيقه‌اى كشيده شود، در نيمه دوم و در برخى از دقايق بازى پرسپوليس با يكى، دو ضد حمله درصدد باز كردن دروازه رحمتى برآمدند، ولی دفاع كم اشتباه و آمادگى بالاى رحمتى، سبب شد تا سرخپوشان نتوانند از موقعيت‌هاى خود استفاده كنند.

با آغاز نیمه دوم، استیلی فهمید که دفاع کردن مقابل استقلال منجر به باخت می‌شود و به همین دلیل، دستور بازی رو به جلو را صادر کرد. نزدیک شدن کریمی به محوطه جریمه، یکی از حربه‌های سرمربی پرسپولیس بود. در یکی از صحنه‌ها، پاسکاری خوب رضایی با کریمی بهترین فرصت گلزنی جادوگر را فراهم کرد، اما کاپیتان قدر این فرصت طلایی را که می‌توانست سرنوشت استیلی و پرسپولیس را تغییر بدهد، ندانست و توپ را به آسمان فرستاد.

دو تیم در وقت‌های عادی در 90 دقیقه به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند؛ آمار بازی که از صفحه تلویزیون نمایش داده شد، در پایان وقت قانونی کاملا برابر بود و هر دو تیم، سه موقعیت گل صد در صد داشتند، در مالکیت توپ هر دو تیم کاملا برابر بودند؛ یعنی سهم هر تیم 50 درصد بود و در این مورد هم مساوی بودند، ولی گردش توپ در زمین پرسپوليس 2 درصد بیشتر بود و این نکته تنها برتری آبی پوشان در 90 دقیقه بود، ولی در وقت اضافه همه معادلات به هم ریخت.

پانزده دقيقه اول وقت اضافه با برترى استقلالى‌ها همراه شد و هنوز پنج دقيقه از وقت اضافى اول نگذشته بود كه مهدى اميرآبادى، اوج كارش را با فرستادن يك پاس عالى به مجتبى جبارى نشان داد؛ همان پاسی كه زمينه‌ساز گل اول استقلالى‌ها شد و شيرازه پرسپوليسى‌ها را از هم پاشيد، تا جايى كه پس از گل استقلالى‌ها، پرسپوليسى‌ها بى برنامه‌تر از پیش درصدد تلافى گل خورده خود برآمدند كه در دقيقه ۹۸ اشتباه فاحش عليرضا حقيقى، كمر تيم پرسپوليس را شكست و دومين گل استقلالى‌ها را رقم زد؛ گلى كه ديگر پايان كار سرخپوشان به شمار مى‌آمد، ولی باز اين پايان كار آبى‌پوشان نبود و با گلى كه شريفات در دقيقه ۱۰۶ بازى به ثمر رساند، ديگر كار براى سرخپوشان تمام و شكست سه بر صفر اين تيم رقم خورد؛ شكستى كه اعتراض هواداران را با خود به همراه داشت و باعث شد تا حميد استيلى براى هميشه از پرسپوليس برود.

در ضمن عیار مربی پس از گل خوردن مشخص می‌شود که با راهکار مناسب تیم را به بازی برگرداند، ولی استیلی این کاره نبود، اوج کار وی تعویض اوتال مدافع میانی این تیم بود... .

اما به راستی چه بر سر این پرسپولیس آمد که کارش به اینجا کشید؟ چه کسانی مقصر این ناکامی هستند؟ از هر کس این پرسیده شود، بسیاری از آنها اول نام کاشانی را می‌آورند که آن جنجال را در کنار گذاشتن علی دایی به راه انداخت؛ اما عضو شورای شهر تهران رفیقش را آورد؛ رفیقی که فدای خواسته‌های کاشانی و بی صبری هواداران پرسپولیس شد. دایی سال گذشته پنج بازی پشت سر هم را باخت، اما سرانجام تیم را قهرمان کرد؛ اما استیل از اول بازی نخست برابر ملوان سیل اعتراضات را دید. مشخص بود که زننده گل قرن کاری بسیار مشکل پیش رو دارد... .

افزون بر این که داور بازی ممبینی به خوبی از این آزمون سربلند بیرون آمد؛ البته در نیمه نخست خطا روی مجیدی و در وقت اضافه خطا روی فشنگچی و اولادی تا اندازه‌ای مشکوک بود.

 



یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 17:47 ::  نويسنده : عارف

 

يكصد و شصت و سومين ال كلاسيكو اسپانيا را شاگردان گوارديولا در شرايطي به نام خود تمام كردند كه رئال مادريد ميزبان، در همان دقيقه نخست به گل رسيد تا هوادارانش را به يك پيروزي پرگل اميدوار كند؛ اما انتظار آنها بيهوده بود، زیرا اين بارسلونا بود كه به پيروزي رسيد. ال کلاسیکو دربی اسپانیا در دمای 2 درجه بالای صفر مادرید بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در سانتیاگوبرنابئو کلید خورد که در پایان، نتیجه این جدال حساس با برتری سه بر یک به سود بارسا به پایان رسید. اين هشتمين برد پپ گوارديولا مقابل رئال مادريد بود؛ بردي كه در دقايق آغازین بازي نامحتمل به نظر مي‌رسيد.
 
 

سرویس ورزشی ـ آبي و اناري پوشان كاتالونيا، موفق شدند با نتيجه سه بر يك در برنابئو رئال مادريد را شكست دهند.

بنا به گزارش ...، جدال دو تیم در شرایطی آغاز شد که اگر بارسلونا، نتیجه این دیدار را واگذار می‌کرد، کارش برای رسیدن به عنوان قهرمانی لالیگا سخت و فاصله امتیازی‌اش با رئال بیشتر از قبل می‌شد.
در آغاز بازی اشتباه دروازه‌بان بارسلونا در همان دقیقه اول، «کریم بنزما» را صاحب فرصت ایده‌آلی کرد و این بازیکن نخستین گل بازی را برای رئالی‌ها به ثمر رساند.

فرناندو بوربالان، داور با تجربه این دیدار در سوت خود دمید تا یکی از پر بیننده‌ترین بازی‌های جهان رقم بخورد. رئال مادرید در ثانیه 34 بازی توسط بن‌زما در پی اشتباه عجیب والدس برای پایتخت نشینان گلزنی کرد.

بنا بر این گزارش، همین حادثه ابتدایی کافی بود تا گزارشگران در شبکه‌های گوناگون جهان، یک دیدار پر حادثه و عجیب را وعده دهند.
تنها چند دقیقه بعد این مسی بود که می‌توانست اشتباه راموس را به گل بارسلونا تبدیل کند؛ اما کاسیاس این اجازه را به او نداد.

خط دفاعی رئال مادرید به ویژه در قلب خود به شدت تحت فشار مردان گواردیولا بود.
حادثه بعدی که می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد، مصدومیت دی ماریا بود که از دقیقه پانزده بازی، خط حمله رئال مادرید را به هم ریخت.

دی ماریا به کار خود ادامه داد، ولی دیگر هرگز خبری از دوندگی همیشگی او نبود و
مشخص نشد که چرا رونالدو در دقیقه 24 بازی، دومین گل رئال مادرید را روی پاس زیبای کریم به ثمر نرساند، ولی همین تک حمله کافی بود تا مادرید تا اندازه‌ای از زیر فشار تاکتیکی و تکنیکی بارسلونا بیرون رود.

برتری عددی بارسلونا و بازی دیدنی مردان پپ نتیجه داد و این تیم در دقیقه سی‌ام بازی روی کار زیبای تیمی و هشیاری آلکسیس به گل تساوی رسید. در پایان نیمه نخست، آلونسو از رئال مادرید در دقیقه 26 کارت زرد دریافت کرد و سانچس 27 و مسی 37 از بارسلونا با همین کارت جریمه شدند.

دو تیم با تساوی یک بر یک در پایان نیمه اول به کار خود پایان دادند؛ اما نیمه دوم، حکایت دیگری داشت و با دو گل دیگر بازیکنان بارسا در پایان نتیجه این جدال حساس با برتری سه بر یک به سود بارسا به پایان رسید.

رئال مادرید نیمه دوم را توفانی آغاز و فشار قابل توجهی روی دروازه بارسلونا وارد کرد، ولی بازی روان و زیبای بارسلونا همچنان ادامه داشت تا این که ژاوی در دقیقه 51 بازی با کوبیدن توپ به پای مارسلو به لطف تغییر جهت توپ دروازه کاسیاس را برای دومین بار باز کرد. برخی سایت‌ها این گل را به نام مارسلو ثبت کردند.

این گزارش می‌افزاید، مورینیو، کاکا را به جای اوزیل به زمین فرستاد تا شاید میانه میدان و قلب زمین حریف را بیشتر به سود تیمش سنگین کند. آقای خاص، خدیرای دونده را نیز به جای لاسانای پر اشتباه به زمین فرستاد. فشار رئال مادرید با تغییر تاکتیک ناگهانی مورینیو لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کرد و عاملی که اجازه حملات همه جانبه را به مادرید نمی‌داد، «بزرگی بارسلونا» بود؛ بزرگی و شکوهی که باعث شد فابرگاس به نشانه آن با ضربه سر دروازه مرد شماره یک تیم ملی فوتبال اسپانیا را برای سومین بار در این ال‌دربی باز کند.

مورینیو که شوک سنگینی را به راحتی می‌شد در صورتش دید، هیگواین را هم به جای دی‌ماریا وارد میدان کرد. در آن سوی میدان، گواردیولا نیز در تعویضی قابل پیش بینی، کیتا را به جای سسک فابرگاس به میدان فرستاد. رئال مادرید برای جبران حادثه تلخی که در برنابئو رخ داده بود، به آب و آتش می‌زد؛ اما مثل همیشه از کمبود تمام‌کننده‌ای تمام عیار رنج می‌برد.

در پایان، داوید ویا هم وارد میدان شد تا شایعه دلخوری او از گواردیولا کاملا از بین برود. 62 درصد از مالکیت توپ و میدان در این دیدار در اختیار بارسلونا بود و این تیم بار دیگر در برنابئو مادرید را تحقیر کرد. به این ترتیب، جدال رفت دو تیم در لالیگای 2011 ـ 2012 با نتیجه سه بر یک به سود بارسلونا پایان یافت.

 



شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : عارف

 

قرار است برای پیشکسوتان و طرفداران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با واحدهایی بسیار خرد و کمتر از یک درصد ایجاد شود تا این صندوق‌ها، سهام باشگاه‌ها را در زمان واگذاری خریداری کنند. با این تصمیم، واگذاری باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز به سرنوشت دیگر شرکت‌های واگذار شده دچار می‌شود که تنها نام واگذاری به بخش خصوصی را یدک می‌‌کشند و مالکیت اصلی آن، همچنان در اختیار دولت باقی می‌ماند، زیرا به‌رغم واگذاری ۸۰ درصد باشگاه‌ها به صورت بسیار خرد، مدیریت آن‌ها همانند گذشته دولتی اداره می‌شود.
سرویس ورزشی ...ـ مدت‌هاست كه بحث خصوصي‌سازي دو تيم بزرگ پايتخت مطرح شده است. آخرين وضعيت واگذارى باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس از واگذارى بسيار خرد سهام آنها به هواداران و پيشكسوتان و باقى ماندن مالكيت دولت در اين باشگاه‌ها حكايت دارد.
بنا بر این گزارش، خصوصی‌سازی با نام «سیاست تعدیل» از تصویب مجلس پنجم گذشت، اما از آغازین روزهای اجرای آن به فراموشی سپرده شد تا جایی که چاره‌ای جز تغییر و تبیین اصل 44 نبود.

ادامه مالکیت دولتی سرخابی‌ها

به این ترتیب، قرار است برای پیشکسوتان و طرفداران صندوق‌های سرمایه گذاری با واحدهایی بسیار خرد و کمتر از یک درصد ایجاد شود تا این صندوق‌ها سهام باشگاه‌ها را در زمان واگذاری خریداری کنند. با این تصمیم واگذاری باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز به سرنوشت سایر شرکت‌های واگذار شده دچار می‌شود که تنها نام واگذاری به بخش خصوصی را یدک می‌ کشند و مالکیت اصلی آن همچنان در اختیار دولت باقی می‌ماند، زیرا به رغم واگذاری ۸۰ درصد باشگاه‌ها به صورت بسیار خرد، مدیریت آن‌ها همانند گذشته دولتی اداره می‌شود.

البته اگر با دید مثبت به این تصمیم‌گیری نگاه شود، می‌توان گفت که به دلیل حساسیت‌های اجتماعی که بر تیم‌های استقلال و پرسپولیس حاکم است، دولت می‌خواهد به گونه‌‌ای مدیریت کند تا از تنش‌های اجتماعی موجود در باشگاه‌ها بکاهد ولی این موضوع نباید اصل اجرای اصل ۴۴ و واگذاری مدیریت و مالکیت را زیر سوال ببرد.
 
در حالى كه مسئولان سازمان خصوصى سازى از اعلام اظهار نظر رسمى در خصوص سرانجام و جزیيات واگذارى سهام باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس خوددارى مى‌كنند كه بررسى‌ها از واگذارى دو باشگاه ورزشى، نشان مى‌دهد كه با وجود اعلام زيان ده بودن اين باشگاه‌ها و اشكالات فراوان در صورت‌هاى مالى آن‌ها، هنوز ايراد صورت‌هاى مالى به قوت خود باقى است و حتى حسابرس و بازرس قانونى براى رسيدگى به صورت‌هاى مالى در اين باشگاه‌ها وجود ندارد، به گونه‌ای كه صورت‌هاى مالى سال ۸۹ اين باشگاه‌ها حسابرسى نشده و صورت‌هاى مالى آن‌ها بدون امضاست.

همچنين با وجود اين  كه در گذشته قرار بود ۱۰۰ درصد سهام باشگاه‌هاى ورزشى به طور كامل واگذار شود كه هيأت وزيران در جلسه ششم مهر ماه از تغيير در تركيب واگذارى باشگاه‌ها خبر داد و اعلام كرد كه قرار است ۲۰ درصد سهام استقلال و پرسپوليس در دست دولت باقى بماند و ۸۰ درصد آن واگذار شود. به اين ترتيب، هيأت دولت در نشست ششم مهر ماه امسال به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسى با توجه به تشكيل وزارت ورزش و جوانان و ضرورت حفظ سهم بخش دولتى در ورزش، تصويب كرد كه شركت توسعه و نگهدارى اماكن ورزشى و باشگاه‌هاى فرهنگى ورزشى پيروزى و استقلال از گروه ۱ بنگاه‌ها و فعاليت‌هاى اقتصادى موضوع ماده ۲ قانون اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ قانون اساسى به گروه ۲ منتقل شوند.

در اين مصوبه كه از سوى معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده، آمده است كه بر پایه قانون اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ قانون اساسى، دولت مكلف است 80 درصد ارزش مجموع سهام بنگاه‌هاى دولتى در هر فعاليت مشمول گروه دو ماده ۲ اين قانون را به بخش‌هاى خصوصى، تعاونى و عمومى  غيردولتى واگذار كند.

بنابراین، ۸۰ درصد از سهام باشگاه‌هاى پرسپوليس و استقلال نيز واگذار خواهد شد. انتقال واگذارى سهام باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس از گروه يك به گروه ۲ پس از گذشت دو سال از مطرح شدن واگذارى و تغيير در تركيب واگذارى آنها، نشان مى‌دهد كه به دليل مسائلى كه باشگاه‌ها دارند، دولت می‌خواهد سهام سرخابى را تحت حاكميت خود نگه دارد.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس امسال واگذار می‌شوند، ولی!

گفتنی است سید مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی سازی در اوایل سال جاری با تشریح آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های دولتی از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال جاری خبر داده بود.
 
معاون سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سال 90 واگذار می‌شوند یا نه، گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری‌های سال 90 هستند، ولی برای واگذاری آنها منتظر ارایه گزارش حسابرسی سال 89 هستیم.

 وی افزود: همچنین باید گزارش بودجه حسابرسی شده امسال این شرکتها بررسی و توسط مجمع تأیید شود تا در صورتی که حسابها رد نشود، شرایط واگذاری این دو باشگاه فراهم آید.
 

 



شيطنت خبرگزاري غربی در تخریب بازیکن ملی؛
خبرگزاری فرانسه، با انتشار خبری مدعی شد که یک بازیکن شاغل ایرانی در اسپانیا به دلیل حمل مواد مخدر در فرودگاه میلان دستگیر شد! ساعتی بعد، «كورير دل ونتو» در گزارشي درباره‌ دستگيري بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان به جرم حمل مواد مخدر گفته است كه اين بازيكن 27 ساله، حسن عمو لشکريان نام دارد. دیگر جزیيات منتشره در اين خبر همانند خبر منتشره خبرگزاري فرانسه است؛ اما...
سرویس ورزشی ـ  خبرگزاري فرانسه در اقدامي شيطنت‌آميز در انتشار خبر مربوط به دستگيري بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان، نام بازيكن دستگير شده را حذف كرده و عنوان ملي پوش را به اين بازيكن داده است.
 
به گزارش «تابناک»، در عصر اینترنت، اینکه یک خبرگزاری معتبر! اینچنین در صدد تخریب بازیکنان ملی پوش کشوری می‌شود، قابل بحث است؛ خبر اولیه این خبرگزاری غربی، این شبهه را در اذهان عمومی پدید آورد که فرد دستگیر شده، یکی از دو بازیکن باارزش کشورمان (نکونام و شجاعی) بازداشت شده‌اند!

البته در این باره، این مسئولان فدراسیون فوتبال هستند که باید نسبت به این شيطنت واکنش نشان دهند، چون این مسأله با شعار فیفا مغایرت دارد. همان گونه که فیفا دخالت دولت در ورزش را محکوم و با محرومیت مواجه می‌کند، در چنین مواقعی، مسلما باید از ورزشکاران حمایت کند.
 

 
بنا بر این گزارش، خبرگزاری فرانسه با انتشار خبری مدعی شد که یک بازیکن شاغل ایرانی در اسپانیا به دلیل حمل مواد مخدر در فرودگاه میلان دستگیر شد! ساعتی بعد، «كورير دل ونتو» در گزارشي درباره‌ دستگيري بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان به جرم حمل مواد مخدر گفته كه اين بازيكن 27 ساله حسن عمو لشکريان نام دارد. دیگر جزیيات منتشره در اين خبر همانند خبر منتشره خبرگزاري فرانسه است، اما اين خبرگزاري در اقدامي شگفت‌آور، از آوردن نام اين بازيكن خودداري كرده و البته بدون اشاره به تيم اين بازيكن، تنها گفته كه اين بازيكن در ليگ اسپانيا بازي مي‌كند.

نكته جالب ديگر در خبرگزاري فرانسه، استفاده از عبارت «International» براي اين بازيكن است تا شایبه‌ ملي پوش بودن اين بازيكن قوت گيرد.
 
نه شجاعي نه نكونام / ايراني دستگير شده لشكريان نام دارد
 
در همین حال، روزنامه «كوريرره دلو اسپورت»، تصوير بازيكن و عكس جاسازي مواد مخدر در كفش را منتشر كرده تا جاي هيچ حرف و حديثي باقي نماند.

در حالي كه خبر دستگيري يك بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان، رسانه‌هاي ايراني را به شدت نگران ملي‌پوشان شاغل در ليگ اسپانيا كرده است، بخش اسپانيايي سايت گل، رمز اين جنجال را باز كرد.

كليد معما، گزارش بلندي است در روزنامه كوريرره دلو اسپورت درباره دستگيري يك بازيكن ايراني به نام حسن عمو لشكريان كه 27 سال دارد و به ظاهر در ونيز به فوتبال مشغول است.

 

 

بنا بر گزارش روزنامه‌هاي اسپانيايي و ايتاليايي اين بازيكن كه از تهران به ايتاليا مي‌رفته، در بخش مواد مخدر سالن ترانزيت فرودگاه ميلان بازداشت است. اين خبر البته همچنان ناراحت‌كننده است، ولی از اين جنبه كه فرد دستگير شده، هيچ كدام از دو ملي پوش شاغل در ليگ اسپانيا نيستند، جاي شكر دارد.
 
جواد نكونام: آنها به دنبال دشمني با من و ايران هستند
 
بازيكن ايراني تيم اوساسونا گفت: آن‌ها كه به دنبال دشمني با من و ايران هستند، راه
اشتباهي را در پيش گرفته‌اند.

جواد نكونام پس از انتشار خبري در خبرگزاري آنساي ايتاليا، مبني بر بازداشت يك ملي پوش ايراني شاغل در لاليگا در فرودگاه ايتاليا به جرم حمل ششصد گرم مواد مخدر، به خبرنگار ايسنا گفت: هم‌اکنون كه با شما صحبت مي‌كنم در اسپانيا هستم، دو روز پیش هم در تركيب اوساسونا بودم و همه صحنه گل زني‌ام را در ديدار با بيلبائو دیدند.

وي افزود: در اين چند روز به غير از تمرين، كار ديگري نکردم و عكس و خبر حضورم در اوساسونا روي سايت باشگاه اوساسونا موجود است، نمي‌دانم رسانه‌هاي خارجي چگونه به خود اجازه داده‌اند كه چنين خبري را منتشر كنند، اما بايد بگويم كه رسانه‌هاي خارجي كه چنين اخباري را منتشر مي‌كنند و به دنبال دشمني با من و ايران هستند، راه اشتباهي را در پيش گرفته‌اند.

گفتنی است، به غير از جواد نكونام، مسعود شجاعي هم پس از عمل جراحي‌اش در آلمان است.



شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 18:43 ::  نويسنده : عارف

دو تیم مطرح فوتبال پایتخت، دوران کاملاً متفاوتی را نسبت به یکدیگر می‌گذرانند و اختلافشان نیز روز به روز بیشتر می‌شود. بالاخره سرخابی‌های پایتخت، روی هیأت مدیره و مدیرعامل را به خود دیدند. همه گمان می‌کردند اگر هیأت مدیره برگزیده شود، این دو باشگاه به روزهای اوج خود برمی‌گردند، ولی این اتفاق دست‌کم برای پرسپولیس رخ نداد. مقایسه پرسپولیس و استقلال در فصل جدید، خالی از لطف نیست؛ مقایسه‌ای که بسیاری از مسائل را روشن کرده است.
سرویس ورزشی ـ دو تیم مطرح فوتبال پایتخت، دوران کاملاً متفاوتی را نسبت به یکدیگر می‌گذرانند و اختلافشان نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

سرانجام سرخابی‌های پایتخت، روی هیأت مدیره و مدیرعامل را به خود دیدند. همه گمان می‌کردند اگر هیأت مدیره برگزیده شود، این دو باشگاه به روزهای اوج خود برمی‌گردند، ولی این رویداد دست‌کم برای پرسپولیس رخ نداد.

مقایسه پرسپولیس و استقلال در فصل جدید، خالی از لطف نیست؛ مقایسه‌ای که بسیاری از مسائل را روشن کرده است.

استقلال

آبی‌ها کار خود را با سرپرست آغاز کردند و پس از گذشت چند هفته فتح الله زاده حکم مدیرعاملی هم گرفت. خریدهای بسیار خوب از جمله جذب تیموریان، رحمتی، کرار، حیدری کمک زیادی به مظلومی کرد تا با فراغ بال بیشتری ترکیب دلخواه خود را به میدان بفرستد. به این بازیکنان باید میداوودی و جباری را نیز افزود که از کمند مصدومیت رها شدند و بازی‌های تأثیرگذاری را نیز به نمایش گذاشتند.

اوضاع بر وفق مراد استقلال پیش می‌رفت و این تیم حتی در دربی نیز پیروز شد تا همگان از قهرمانی صحبت کنند، اما باخت سنگین مقابل ملوان و سپس تساوی برابر راه آهن به یکباره جو آبی پوشان را بر هم ریخت.

تا پیش از این، صحبت از بی پولی کمتر به گوش می‌رسید، ولی این زخم به یکباره دهان باز کرد. مصاحبه‌های بازیکنان از یک طرف و حرف‌های برخی اعضای هیأت مدیره از طرف دیگر به گُر گرفتن این آتش درگیری لفظی کمک کرد.

برای نمونه، می‌توان به مصاحه تند فرهاد مجیدی اشاره کرد که گفت اگر اعضای هیأت مدیره را در خیابان نیز ببیند، آنها را نمی‌شناسد.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که به دستور فتح‌الله زاده، اعضای هیأت مدیره دیگر مصاحبه نکردند تا جو آرام شود.

این شرایط با تزریق دو میلیارد تومان پول کمی بهتر شد. عصر دیروز هم که اعضای هیأت مدیره برای نخستین بار بر سر تمرین رفتند تا ثابت کنند به فکر تیم و بازیکنان هستند.

پرسپولیس

هواداران سرخپوش دوست دارند چشمانشان را ببندند و زمانی که باز می‌کنند، ببینند که همه اتفاقی که در این باشگاه می‌افتد، خواب و خیال بوده است.

پرسپولیس یکی از بدترین دوران تاریخ خود را می‌گذارند. همه گمان می‌کردند انتخاب محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل، می‌تواند به خروج تیم از بحران بینجامد، اما زهی خیال باطل که این اتفاق فقط در دو بازی دیده شد.

پس از آن اتفاقاتی که در اول فصل درباره نحوه جدایی علی دایی رخ داد، هواداران در اعتراض به انتصاب استیلی از همان بازی نخست برابر ملوان اعتراض کردند و همین موضوع، باعث شد تا فشار بسیاری به سرمربی و بازیکنان وارد شود.

انتخاب یک سردار به سمت مدیرعاملی، باعث تعجب اهالی فوتبال شد. هیچ کس به رویانیان فکر هم نمی‌کرد و زمانی که نام او اعلام شد، مشخص گشت که فوتبال همچنان پاتوق سیاسیونی است که به دنبال اسم و رسم بیشتری هستند.

رویانیان با دو پاداش به دلیل باخت‌های پرسپولیس! کار خود را آغاز کرد تا جای خود را در دل سرخپوشان باز کند. همه چیز پس از شکست فجرسپاسی و صبا خوب بود؛ تا اینکه شاگردان استیلی به مس باخت و برابر نفت تهران متوقف شدند.

سقوط به رده یازدهم در ذهم کسی که بداند پرسپولیس نفراتی همچون کریمی، اولادی، نصرتی، زارع، کاظمیان و غلامرضا رضایی را دارد، نمی‌گنجد.

ثبت چهار باخت در یازده مسابقه نشان داد که استیلی عزم خود را برای شکستن رکورد شکست‌های پرسپولیس در یک فصل جزم کرده است.

پس از دوره جدید ناکامی، یک دفعه اعضای هیأت مدیره به تکاپو افتادند تا جایگزینی برای استیلی پیدا کنند. علی دایی و مصطفی دنیزلی، گزینه‌هایی بودند که آشکارا مذاکره با آنها فاش شد.

همان مشکلی که در استقلال رخ داد، برای پرسپولیس نیز اتفاق افتاد؛ یعنی مصاحبه‌های گاه و بیگاه اعضای هیأت مدیره. با این تفاوت که استقلالی‌ها، زود دست به کار شدند و جلوی این موضوع را گرفتند، اما پرسپولیسی‌ها دیر متوجه شدند و آن هنگامی بود که کار از کار گذشته بود.

گویا پس از استعفای پنجعلی اوضاع کمی بهتر شود، اما در برنامه دیشب نود، خیلی چیزها مشخص شد؛ اینکه استیلی قطعاً فصل بعد در پرسپولیس نخواهد بود، اینکه مذاکره با مربیان مورد نظر آغاز شده و اینکه اگر پرسپولیس از جام حذفی نیز کنار برود، بسیاری از مسائل زودتر از آنچه مدنظر مسئولان است، به حقیقت می‌پیوندد.
 



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 17:8 ::  نويسنده : عارف

 

مسابقات جام جهاني زير بیست سال 2011 كلمبيا:
بامداد امروز (يكشنبه) در فينال رقابت‌هاي جام جهاني زير بیست سال كه به ميزباني كلمبيا برگزار شد، تيم فوتبال برزيل با نتيجه سه بر دو از سد پرتغال گذشت و به عنوان قهرماني دست يافت. اين پنجمين قهرماني طلايي‌پوشان در اين مسابقات است. در واقع، این ديدار بين دو كشور مستعمره (برزیل) و استعمارگر سابق (پرتغال) برگزار شد.

سرویس ورزشی «...» ـ برزيل در ديدار نهايي با نتيجه سه بر دو پرتغال را شكست داد. در این دیدار، برزیلی‌ها توسط اسکار در دقیقه پنج از حریف پیش افتاد، ولی در دقیقه 9، الکس بازی را به تساوی کشاند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم اما این بار نوبت به پرتغال رسید تا با گل نلسون اولیویرا در دقیقه 59 مقابل برزیل پیش بیفتد، ولی طلایی پوشان که هدفی جز به دست آوردن عنوان قهرمانی جهان نداشتند، در دقیقه 78 توسط اسکار بازی را به تساوی کشاند تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود.

در وقت‌های تلف شده نیز اسکار یک بار دیگر برای برزیل درخشید و در دقیقه 111 با به ثمر رساندن گل سوم برزیل ضمن هت‌تریک در دیدار فینال، عنوان قهرمانی جهان را نیز برای برزیل به ارمغان آورد تا طلایی‌پوشان آمریکای جنوبی با به دست آوردن پنجمین قهرمانی همچنان پس از آرژانتین، دومین تیم پرافتخار جوانان جهان باقی بمانند.

در ديدار رده‌بندي هم مكزيك با پيروزي سه بر يك برابر فرانسه به مقام سوم اين دوره از رقابت‌ها دست يافت.
تيم برزيل دو سال پيش نيز توانسته بود به عنوان نايب قهرماني در جام جهاني زير بیست سال دست يابد.
قهرماني برزيل به نوعي انتقام فينال رقابت‌هاي 1991 بود كه در آن پرتغال موفق شد، برزيل را در ضربات پنالتي شكست دهد.

در این مسابقات تیم‌های کره‌شمالی، استرالیا، کره‌جنوبی، عربستان از قاره آسیا، فرانسه، اسپانیا، کرواسی، انگلستان، پرتغال و اتریش از قاره اروپا، آرژانتین، برزیل، اروگوئه و اکوادور از آمریکای جنوبی، نیجریه، کامرون، مصر و مالی از قاره آفریقا، نیوزلند از قاره اقیانوسیه، مکزیک، کاستاریکا، گواتمالا و پاناما از آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب و کلمبیا به عنوان میزبان حضور داشتند.

غیبت تیم جوانان غنا قهرمان و مجارستان تیم سوم دوره گذشته جام جهانی جوانان از اتفاقات مهم جام هجدهم بود.

تیم فوتبال جوانان ایران باز هم در مسابقات فوتبال جام جهانی این رده سنی غایب بود. این تیم با هدایت علی دوستی‌مهر نتوانست در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا نتایج خوبی را به دست آورد و با دو شکست برابر کره جنوبی و استرالیا و یک پیروزی برابر یمن از راهیابی به مرحله حذفی این رقابت‌ها باز ماند.

آرژانتین با شش قهرمانی، برزیل با پنج قهرمانی، پرتغال با دو قهرمانی و آلمان، غنا، اسپانیا، یوگسلاوی و شوروی با یک قهرمانی، قهرمانان دوره گذشته این جام هستند.
 

 



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 17:5 ::  نويسنده : عارف

دستور پرس مرفاوي اشتباه بود!
پرس در همه نقاط زمين و جلوگيري از بازي‌سازي استقلالی ها، كاري بود كه دستورش از سوي صمد صادر شده بود؛ آن هم از آغاز بازي! صمد فراموش كرده بود كه پرس كردن انرژي فوق العاده اي از بازيكنان مي گيرد. اينكه هر كجا يك بازيكن استقلال صاحب توپ مي شد، دو بازيكن مس راهش را ببندند، انرژي فوق العاده اي مي خواست كه واقعاً سخت بود و خسته كننده!
سرویس ورزشی «...» ـ پس از بازي مس كرمان با استقلال، صمد مرفاوي پشت تريبون رفت و گفت: ما بازي كرديم استقلال برد.

تا اينجاي كار را مرفاوي درست گفت، چرا كه مس كرمان، دونده‌تر و روانتر از استقلال بازي كرد و موقعیت گل بیشتری نسبت به حریف داشت و در خانه خود استقلال را با مشكلات عديده اي روبه‌رو كرد، به گونه اي كه حتي سپاهان هم نتوانسته بود، اينچنين استقلال را در طراحي حملات با ستاره هاي كهكشاني اش مشكل‌دار كند و به اين ترتيب، بايد گفت تيم صمد، روانتر و بهتر از استقلال بازي كرد.

اما اين پايان قصه صمد آقا و سخنانش در كنفرانس مطبوعاتي نبود. صمد پس از گفتن جمله بالا، پاي عوامل غير طبيعي (احتمالا جادو و جنبل) را به میان كشيد!
که ما البته در این باره، سخنان بسیاری برای گفتن با مرفاوي داريم؛ سخنانی كه معنا دارد و معنايش در ژیش گرفتن تاكتيك اشتباه مقابل استقلال از سوي سرمربي مس كرمان بود.

مسي ها نشان دادند كه تيم آنها از استقلال بهتر است. آنان دست‌کم يك ماه تمام در اختيار سرمربي خود بودند و استعدادهاي فراواني در حركت به ويژه از سمت راست (و البته چپ)داشتند و بارها هم تا آستانه فروپاشي دروازه استقلال جلو رفتند، ولی مسأله اين است كه چنين تيمي به دستور صمد به جاي اجراي تاكتيك‌هاي تهاجمي، دست به پرس (با دفاع اشتباه نشود) زد!

پرس در تمام نقاط زمين و جلوگيري از بازيسازي استقلالی ها، كاري بود كه دستورش از سوي صمد صادر شده بود؛ آن هم از آغاز بازي! صمد فراموش كرده بود كه پرس كردن، انرژي فوق العاده اي از بازيكنان مي گيرد. اينكه هر كجا يك بازيكن استقلال صاحب توپ مي شد، دو بازيكن مس راهش را ببندند، انرژي فوق العاده اي مي خواست كه واقعاً سخت بود و خسته كننده!

اين مسأله به بازيكنان مس يا عدم آمادگي بدني آنها ربطي ندارد و اصالتاً هيچ تيمي در دنيا نیست كه بتواند بيشتر از 45 دقيقه پرس كند و پس از آن با تحليل رفتن انرژي روبه‌رو شده و كل تيم به يكباره افت مي كند و اين همان موضوعي بود كه براي مس رخ داد. بدن مسي‌ها تخليه و استقلال صاحب فرصت شد.

از اينجا به بعد بود كه داشته هاي مظلومي، تجربه و شم گلزني خود را به رخ مسي ها كشيدند كه نتوانسته بودند در برابر رحمتي، فرصت‌ها را به گل تبديل كنند.

بله، مقابل اين استقلال پرس جواب مي دهد و اين تيم را گيج مي كند، ولی براي 45 دقيقه نه بيشتر! پس از آن دوباره بايد مراقب حملات استقلال بود، چرا كه ستاره هاي اين تيم را مهار كردن، كار سختي است، به ويژه اگر پس از يك پرس سنگين انرژي بدني هم تمام شده باشد.

صمد درست مي گويد. مس بازي كرد و استقلال گل زد؛ اما درست نمي گويد هنگامی که صحبت از عوامل غير طبيعي (!)مي كند، چرا كه اوايل نيمه دوم، مي توانستي حدس بزني كه همين اتفاق به ويژه پس از به ميدان آمدن نيروهاي تند و تيز و تازه نفسي چون شريفات رخ مي دهد.
براي فرهاد يك فرصت گل، مي تواند خلق گل باشد. در اين شرايط، كجاي اتفاقاتي كه در دل كوير رخ داد، عجيب يا به قول صمد آقا «غير طبيعي» بوده است؟!



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 17:4 ::  نويسنده : عارف

پافشاری بی مورد استیلی
بهترین مکان برای جادوگر سرخپوشان، پست هافبک نفوذی است. وی با توجه به تکنیک بالای خود، اگر پشت سر دو مهاجم قرار بگیرد، بهتر به درد تیم می خورد. در بازی مقابل ملوان نزدیک ده خطا روی کریمی در پشت محوطه جریمه صورت گرفت که اگر کریمی مانور خود را تا محوطه جریمه حریف ادامه دهد، مسلما خطرساز خواهد بود و احتمال خطای پنالتی روی وی بسیار است.
سرویس ورزشی «...» ـ پرسپولیس لیگ یازدهم را خوب آغاز نکرد. تساوی در هفته نخست مقابل تیم ملوان در تهران، برابر پنجاه هزار هوادار، شکست در برابر شاهین در هفته دوم در یک بازی ناهماهنگ و سردرگم، موجب دلسردی هواداران پرشمار این تیم شد.

در هفته نخست هفتاد دقیقه فوتبال بی برنامه و کسالت بار، موضوعی نبود که هواداران پرشور پرسپولیس را در نخستین بازی لیگ قانع کند؛ هر چند در چندین صحنه با درخشش کریمی این تیم خطرناک ظاهر شد.

بازی گرفتن درست از بازیکنان، استفاده صحیح از مهره ها و شناخت درست از حریف از جمله نکاتی است که فرق مربیان بزرگ را از دیگران متمایز می کند.

آیا پرسپولیس از نظر مهره ضعیف است؟

به باور بیشتر کارشناسان پرسپولیس، از نظر داشتن بازیکن تأثیرگذار مشکلی ندارد و فصل جدید با اضافه شدن اولادی، نصرتی و علی کریمی از لحاظ بازیکن، قوی تر از سال گذشته است.

ترکیب ایده آل پرسپولیس چیست؟

در خط دفاع سرخپوشان، محمد نصرتی، آماده ترین مدافع است، ولی مکمل خوبی ندارد. البته نورمحمدی، بهترین مدافع پرسپولیس در فصل پیش، می تواند مکمل خوبی برای نصرتی باشد، ولی در دو هفته نخست، بی جهت به میدان نرفت. در دفاع راست، شیث رضایی گزینه مناسبی است و با توجه به این که رو به جلو بازی می کند، در این پست بیشتر تأثیرگذار است. شکوری در دفاع چپ چندان بد نبود، ولی فشنگچی تکنیکی و نفوذی هم گزینه مناسبی است.

در خط میانی مازیار زارع بی جهت روی نیمکت نشست، وی به همراه محمد نوری و بادامکی ترکیب مناسبی در خط میانی سرخپوشان است.

علی کریمی در کدام پست بهتر است؟

بهترین مکان برای جادوگر سرخپوشان، پست هافبک نفوذی ست. وی با توجه تکنیک بالای خود، اگر پشت سر دو مهاجم قرار بگیرد، بهتر به درد تیم می خورد. در بازی مقابل ملوان، نزدیک ده خطا روی کریمی در پشت محوطه جریمه صورت گرفت که اگر کریمی مانور خود را تا محوطه جریمه حریف ادامه دهد، مسلما خطرساز خواهد بود و احتمال خطای پنالتی روی وی زیاد است.

پافشاری بی مورد استیلی

استیلی در دو هفته نخست از سه مهاجم ملی پوش خود همزمان سود برد؛ اولادی و نوروزی (ملی پوشان جدید) و رضایی ملی پوش سابق که در هر دو بازی در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار گرفتند. البته اگر هر تیمی با ترکیب هجومی بازی کند، خوب است، ولی پرسش اینجاست اگر مهاجمان به درستی تغذیه نشوند، چگونه گلزنی کنند؟

فراموش نکنیم که دو گل قبلی پرسپولیس به دست نصرتی مدافع و بادامکی هافبک روی حرکت انفرادی به ثمر رسید...و هر سه مهاجم ملی پوش سرخپوش در گلزنی ناموفق بودند!


البته ما تنها نظر خود را دادیم و می پذیریم که استیلی، پرسپولیس را با تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته، روانه لیگ یازدهم کرده و البته اردوهای تیم ملی و غیبت هفت ملی پوش در تمرینات پیش فصل سرخپوشان، بی گمان عنصر انسجام و هماهنگی را از این تیم سلب کرده بود. برای ارزیابی پرسپولیس باید به حمید استیلی فرصت داد و این فرصت حق طبیعی هر مربی تازه واردی است؛ اما هواداران پرسپولیس این حق را به سرمربی جوان تیمشان نمی دهند که انتظار و توقع را از پرسپولیس پایین بیاورند.

ولی فراموش نکنیم، هواداران  پرسپولیس دیگر صبرشان لبریز شده و تنها به نتیجه گیری می اندیشیند.

تشویق علی دایی در همان بازی نخست لیگ، شوک بزرگی برای حمید استیلی بود. او که کمتر از دو ماه بالای سر سرخپوشان بوده، انتظار نداشت پس از دریافت نخستین گل با شعار سکوها روبه رو شود. استیلی کم تجربه، ریسک بزرگی کرد، ولی در مربیگری رفاقت بازی جایی ندارد.

در ضمن، سرمربی تیم شاهین، گزینه رد شده پرسپولیس یعنی حمید درخشان بود! که با شماری جوان بی نام و نشان و البته پر انگیزه در یک بازی حساب شده تیم پرمهره را برد.

گفتنی است، درخشان سال گذشته هم با تیم شهرداری تبریز در تهران، تیم های پرسپولیس و استقلال را متوقف کرده بود... .



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 17:0 ::  نويسنده : عارف

هفته سوم ليگ برتر فوتبال:
در ورزشگاه آزادي، پرسپوليس ميزبان شهرداري تبريز بود که در اين بازي به نتيجه اي بهتر از شکست دو بر يک دست نيافت؛ شکستي که به شدت هواداران اين تيم را ناراحت کرد و آنها نيز همانند دو ديدار گذشته با تشويق علي دايي و شعار عليه سرپرست باشگاه و سرمربي تيم به نحوه بازي سرخ پوشان اعتراض خود را نشان دادند. در حساس ترين ديدارهاي شب دوم هفته سوم رقابت هاي ليگ، استقلال در کرمان، کار بزرگي کرد و با رقم زدن دومين پيروزي فصلش با هفت امتياز به رده دوم جدول رده بندي راه یافت.
سرویس ورزشی «تابناک» ـ شب نخست هفته سوم ليگ برتر فوتبال، پنجشنبه شب با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد که در آن تيم هاي تراکتورسازي، ذوب آهن و ملوان برابر حريفان خود به برتري رسيدند و در حساس ترين بازي پرسپوليس در خانه مغلوب شهرداري تبريز شد.

در ورزشگاه آزادي، پرسپوليس در حضور 65 هزار هوادار ميزبان شهرداري تبريز بود که در اين بازي به نتيجه اي بهتر از شکست دو بر يک دست نيافت؛ شکستي که به شدت هواداران اين تيم را ناراحت کرد و آنها نيز همانند دو ديدار گذشته با تشويق علي دايي و شعار عليه سرپرست باشگاه و سرمربي تيم به نحوه بازي سرخ پوشان اعتراض خود را نشان دادند. اين باخت، باعث شد تا سرخ پوشان تا رده هفدهم سقوط کنند.

ملوان در زمين خود ميزبان مس سرچشمه بود که توانست در اين بازي خانگي به برد پرگل چهار بر صفر دست پيدا کند. گل هاي ملوان را در اين ديدار محمد نزهتي در دقيقه نخست، علي جراح کار در دقيقه 49، مهدي دغاغله در دقيقه 53 و دقيقه 90 + 4 زوران زلاتکوسکي به ثمر رساند.

تراکتورسازي با امير قلعه نويي به دومين برد خود در اين فصل دست يافت. تراکتوري ها ميزبان شاهين بوشهر بودند که در اين بازي خانگي با تک گل محمد ابراهيمي در دقيقه 28 به برتري رسيدند تا موقتاً صدرنشين ليگ برتر شوند.

سايپا البرز و ذوب آهن در ورزشگاه انقلاب به مصاف هم رفتند. جدال استاد و شاگرد در اين بازي از نکات جالب بود. ذوب آهني ها که در بازي هفته گذشته در خانه شکست خورده بودند، براي برد مقابل سايپا به ميدان رفتند و در پايان با تک گل محمد قاضي در دقيقه 85 به برتري رسيدند و نخستين پيروزي خود را جشن گرفتند.

در حساس ترين ديدارهاي شب دوم هفته سوم رقابت هاي ليگ، استقلال در کرمان، کار بزرگي کرد و با رقم زدن دومين پيروزي فصلش با هفت امتياز به رده دوم جدول رده بندي صعود کرد.
در اين شب و در دیگر ديدارهاي مهم صبا با عبدالله ويسي در خانه راه آهن، دو بر صفر به برتري رسيد تا صدرنشين جديد ليگ برتر لقب بگيرد. سپاهان نيز با شکست نفت آبادان به نخستين پيروزي فصل خود رسيد.

در شب نخست هفته سوم نيز پرسپوليس باز هم شکست خورد تا سرخپوشان به لطف سه شکست مس سرچشمه تيم آخر جدول لقب نگيرند. در اين شب، تراکتورسازي و ذوب آهن نيز مقابل رقبايشان به برتري رسيدند.

پیروزی سپاهان، داماش، صبا و فولاد / تیم دایی مغلوب صبای قم شد

سومین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی تیم‌های داماش گیلان، سپاهان اصفهان، صبای قم و فولادخوزستان پیگیری شد.

صباي قم صدرنشين جديد ليگ برتر

تيم فوتبال راه‌آهن در ورزشگاه خانگي خود برابر صباي قم شكست خورد.

عبدالكريم اسلامي در دقيقه ده و اكبر صادقي در دقيقه نوزده براي صبا گلزني كردند تا اين تيم با هفت امتياز به صدر جدول ليگ برتر صعود كند.

اين نخستين شكست راه‌آهن با مربيگري علي دايي بود. دايي شب گذشته از سوي بینندگان پرسپوليس در ورزشگاه آزادي تشويق شده بود و آنها خواستار بازگشت او به پرسپوليس بودند. راه‌آهن هنوز بردي به دست نياورده و هم اكنون دو امتياز دارد.

روز دوم از هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر با برگزاری چهار دیدار آغاز شد. در پایان این دیدارها نتایج زیر رقم خورد:

* فجرشهید سپاسی شیراز صفر؛ داماش گیلان یک

گل: علیرضا نظیف کار (32)

* سپاهان اصفهان دو، صنعت نفت آبادان یک

گل‌ها: عماد محمدرضا (39) و فابیو جانواریو (45) برای سپاهان و فونیکه سی (55) برای صنعت نفت آبادان

* راه آهن شهرری صفر، صبای قم دو

گل‌ها: عبدالکریم اسلامی (10)، اکبر صادقی (18)

* فولاد خوزستان دو، نفت تهران یک

گل‌ها: رضا نوروزی (48) و بختیار رحمانی (1+90) برای فولاد خوزستان و مجتبی زارعی (39) برای نفت تهران

*نتايج کامل هفته سوم:

ملوان چهار، مس سرچشمه صفر
سايپا صفر، ذوب آهن اصفهان يک
تراکتورسازي يک، شاهين بوشهر صفر
پرسپوليس يک، شهرداري تبريز دو
راه آهن صفر، صباي قم دو
فجرسپاسي صفر، داماش گيلان يک
سپاهان دو، صنعت نفت آبادان يک
فولاد خوزستان دو، نفت تهران يک
مس کرمان يک، استقلال دو

*برنامه هفته چهارم:

سه شنبه 90/5/25

شاهين بوشهر؛ ملوان انزلي
مس سرچشمه؛ پرسپوليس
نفت آبادان؛ مس کرمان
داماش؛ تراکتورسازي
ذوب آهن؛ فولاد خوزستان
صباي قم؛ سايپا
نفت تهران؛ راه آهن

چهارشنبه 90/5/26

استقلال؛ فجر سپاسي
جدول ليگ برتر در پایان هفته سوم



همه بازي ها به جز ديدارهاي استقلال و پرسپوليس برابر حريفانشان، رأس ساعت 22 آغاز مي شود. سرخابي ها نيز از ساعت 22/30 به مصاف رقبا مي روند. نام تيم هاي ميزبان در آغاز آمده است.



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 16:59 ::  نويسنده : عارف

مسابقات ووشوی جوانان آسیا ـ چین/
تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین بار در مجموع ساندا و تالو، سکوی سوم مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را از آن خود کرد؛ افزون بر این، تیم کشورمان در بخش ساندا پس از چینی‌ها، عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.
سرویس ورزشی «...» ـ در ششمین دور مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، تیم ایران با هجده ووشوکار در دو بخش ساندا و تالو، در دو رده دختران و پسران و سه رده سنی نه تا دوازده سال، دوازده تا پانزده و پانزده تا هجده سال شرکت کرده بود.

این تیم توانست با به دست آوردن شش مدال طلا، چهار نقره و ده برنز در بخش ساندا و تالو پس از چین و ویتنام به مقام نایب قهرمانی دست یابد.

در دوره پیش تیم ملی جوانان ایران صاحب شش مدال طلا، یک نقره و 9 برنز و مجموع شانزده مدال شده بود که در این دور، چهار مدال بیشتر توسط ملی پوشان جوان کشورمان به دست آمد.

تیم ایران در بخش ساندا، پس از چینی‌ها عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

مدال‌های ایران توسط این ورزشکاران به دست آمد:

در اين رقابت‌ها شش مدال طلا توسط سپيده شاكريان، طاهر قاسمي، زهرا كياني، پرتوا دارابي، ميثم فرجي و حسن يوسفي؛

چهار مدال نقره توسط زهرا كياني، سهيل محمودي، رضا سبحاني و عباس شيخي و ده مدال برنز توسط نفيسه پور گنجي (دو مدال)، مريم عصمتي، مهدي مختارپور، سپيده شاكريان (دو عدد)، امير حسين سلطاني، فرشيد اسديان، مرجانه حسين پور و مجيد موسوي كسب كردند. از اين تعداد، سه مدال طلا، دو نقره و هشت برنز در بخش تالو و سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز در بخش ساندا حاصل شد.

بدين ترتيب، تيم ملي ووشو جوانان ايران در بخش ساندا پس از چين به مقام نايب قهرماني رسيد و در مجموع، تيمي دو بخش تالو و ساندا پس از چين و ويتنام در جايگاه سوم تيمي قرار گرفت و نسبت به دوره پیش كه در رده پنجم ايستاده بود، دو پله صعود داشت.



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 16:57 ::  نويسنده : عارف


سماعیل وفایی ادعا دارد، مالک واقعی پرسپولیس است و حتی مدارکی هم در این باره دارد. او ماه گذشته، خرید باشگاه راه‌آهن را تأیید کرده و حضور علی دایی در این تیم به عنوان سرمربی عجیب نیست. شایعه شده، مالکین جدید راه‌آهن که مالک برند پرسپولیس هستند، با علی دایی به توافق رسیدند و سرمربی فصل گذشته پرسپولیس را برای هدایت تیمشان برگزیدند. هرچند راه‌آهن این فصل بازیکنان بسیاری ندارد، ولی حضور دایی در این تیم می تواند باعث رخدادهای جالبی در این باشگاه که ممکن است با نام پرسپولیس مشهد در بازی‌ها حاضر شود، گردد. سرویس ورزشی «...» ـ هفته گذشته در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس (پیروزی)، مطلبی نوشته شد که با واکنش‌هایی همراه بوده است.

مطلب سایت پرسپولیس (پیروزی) و جوابیه آن به این شرح است:

سایت پرسپولیس (پیروزی) نوشت: موفقیت بزرگ و تاریخی پرسپولیس

نام «پرسپولیس» به آغوش صاحبان اصلی بازگشت

پس از بیست سال از مصادره نام پرسپولیس، با رأی مدبرانه قاضی شعبه ششم دادگاه عمومی مجتمع قضایی شهید بهشتی، نام تجاری پرسپولیس به دامان میلیون‌ها هوادار عاشق پرسپولیس بازگشت.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در پی دعوی این باشگاه علیه شرکتی که نام پرسپولیس را از سال 1370 به نام خود ثبت کرده بود و بخ  دنبال برگزاری نشست‌های متعدد، دادگاه رسیدگی کننده، رأی به ابطال و حذف نام پرسپولیس از آن شرکت به دلیل تعلق این نام تجارتی به خواهان (باشگاه پرسپولیس) صادر کرد.

بدین ترتیب با قطعیت رأی صادره، برند پرسپولیس که دارای صدها میلیارد ریال ارزش اقتصادی و همچنین دارای ریشه فرهنگی و اجتماعی عمیق و فضای ورزشی ایران و آسیاست، به دامان ملت باز خواهد شد.

باشگاه پرسپولیس این موفقیت بزرگ و تاریخی را به آحاد مردم ایران و به ویژه هواداران فهیم پرسپولیس تبریک می گوید.

بیانیه تند پرسپولیس علیه پیروزی

این داستان پر آب چشم، مستند بر اوراق و حجت‌های دقیق و روشنی است که همه آن‌ها برای ارباب پژوهش و حقیقت جویان آماده است و بارها در اختیار پژوهندگان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، از آنجا که در عرف قضایی رأی دادگاه بدوی قطعی نبوده و روند تجدید نظر حق واقعی را معین می کند، برای همین، هیجان پیش از موعد نگارندگان اطلاعیه بدون در نظر گرفتن آینده پرونده، حاکی از برخورداری از حمایت‌های پنهان و آشکاری دارد که جز پیگیری حقوقی و قضایی همراه با اطلاع رسانی، امکان دیگری به ما نمی‌دهد. از این روی، نکاتی چند برای آگاهی اصحاب عدل و انصاف به آگاهی می رسد:


باشگاه پرسپولیس (متعلق به آقای عبده) پس از مصادره در اختیار بنیاد مستضعفان و آنگاه در سال 1369 به سازمان تربیت بدنی واگذار شد. صاحب جدید باشگاه در راستای شکل گیری بنگاه‌های قدرتمند ورزشی و مداخله بخش خصوصی در این فرایند در همان سال 1369 با حفظ 49 درصد از سهم شرکت برای سازمان و 51 درصد از سهام برای خریداران جدید پس از انجام تشریفات قانونی شرکت سهامی خاص پرسپولیس را به ثبت رساند. یک سال پس از ثبت قانونی شرکت فرهنگی ـ ورزشی پرسپولیس در اواخر سال 1370، سازمان تربیت بدنی درخواست تأسیس مؤسسه فرهنگی ـ ورزشی پیروزی (پرسپولیس) را می‌دهد که با مخالفت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ثبت پیروزی (پرسپولیس) روبه‌رو می شود و سازمان مذکور تنها نام پیروزی را تأیید می نماید.

از آنجا که تغییر منصب‌ها و منصب نشینان، گویا با تغییر تلقی آنها نسبت به حقوق مردم منجر می شود، در سال 1383 در اقدامی حیرت انگیز و خلاف قانون و شرع، شرکت ورزشی پیروزی (پرسپولیس) اجازه ثبت می‌یابد که از اساس ناظر و قایل بر نقض حقوق مکتسبه پنجاه ساله پرسپولیس (عبده؛ بنیاد مستضعفان، سازمان تربیت بدنی؛ انتقال یافته به شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس ثبت شده در سال 1370) است. این داستان پر آب چشم، مستند بر اوراق و حجت‌های دقیق و روشنی است که همه آن‌ها برای ارباب پژوهش و حقیقت جویان آماده است و بارها در اختیار پژوهندگان قرار گرفته است.

نام تجاری پرسپولیس حقی بوده که در اختیار سازمان تربیت بدنی وانهاده شده و این سازمان، تنها یک بار محق به واگذاری آن بوده است. اگر وفق مقررات و بنا بر مدارک این واگذاری رخ داده باشد (به طور مسلّم و مسجل در سال 1370 و به شماره ثبت 83332 این واقعه رخ داده است) ثبت دوباره آن (ثبت شرکت پیروزی (پرسپولیس) در سال 1383) خلاف قانون و شرع است، مگر آنکه سازمان دلایلی بر غیر قانونی بودن واگذاری عرضه و ایراد نماید، که هیچ دلیل قاطعی در این راستا نبوده و نیست. این جعل دوباره عنوان و ثبت شرکتی که تزلزل و هراس مدعیان را حتی در نحوه ثبت و نگارش عنوان شرکت هم نشان می دهد و طی سالهای مدید فعالیت، همواره از به‌کارگیری رسمی و صریح پرسپولیس احتراز و مستمراً و مؤکداً از عنوان «پیروزی» استفاده کرده، همه و همه حکایتگر صحنه ای است که قضاوت پیرامون آن باید دور ازهیاهو و فارغ از شائبه نفوذ صورت پذیرد.

حکم بدوی دادگاه تا قطعی شدن راه طولانی در پیش دارد. از نویسندگان حقوقی از هم اکنون دعوت می کنیم برای نگارش کتابی مستند، متقن و در بردارنده آرا، نظریات و تفسیرهای حقوقی، پیرامون این پرونده پای پیش نهند تا احوال نزار و قامت بی قرار بخش خصوصی را که پر هراس و لنگان از عرصه ورزش می گریزد، به تصویر کشند. سازمانهای دولتی که می بایست حامی حقوق مکتسبه و خصوصی شهروندان باشند تا بتوان از تعرض به حیطه محفوظ شان از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی جلوگیری کرد، بیش از هر زمان دیگری در شرایط کنونی ـ که پی جویی و اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی مدنظر است، بایسته است از شایبه مداخله و ورود به حق احتراز جویند. علاقه‌مندیم حکم صادره منضم به تمامی مستندات ـ توجّهاً تصویر همه مستندات ـ در معرض خردمندان حقوقی و ارباب جراید قرار گیرد، شاید قضاوت خصوص علما فن و عموم علاقمندان ورزش موجب رویه شدن حمایت از حقوق بخش خصوصی گردد.

4 ـ رسانه‌های جمعی مشتمل بر صدا و سیما، روزنامه ها و نشریات، فارغ از جنجال‌های وصلی و فصلی، همه وجوه و شقوق ماجرا را از نظر بگذرانند، طرفین ماجرا را به صحنه فرا خوانند و یکطرفه به قاضی نروند. تمسّک به حکم بدوی که قطعی نبوده و در مسیر پر نشیب و فراز تجدید نظر راهی دراز در پیش دارد، به حکم شرع، قانون و عقل عادلانه نیست، به ویژه که باشگاه پرسپولیس، فاقد هر امکان رسانه ای بوده و این بر مظلومیت ما افزوده است.

امیر عابدینی: وفایی نمی‌تواند راه‌آهن را با نام پرسپولیس تهران به لیگ برتر بفرستد

امیر عابدینی، مدیرعامل داماش گیلان، یکی از نفراتی است که در دعواهای مالکیت پرسپولیس در دهه هشتاد با وفایی مشکل داشت. وی درباره خرید امتیاز راه‌آهن توسط اسماعیل وفایی و احتمال حضور این تیم در لیگ برتر با نام پرسپولیس می‌گوید: «خوشحالم آقای وفایی آمد تیم را خرید. الان عیار ایشان مشخص می‌شود. شما هم خیالتان راحت باشد آن‌ها طبق قوانین، با این‌که برند پرسپولیس را دارند، نمی‌توانند به اسم پرسپولیس تهران در مسابقات شرکت کنند. می‌توانند با اضافه کردن یک پسوند یا پیشوند، به عنوان یک تیم تهرانی در لیگ برتر شرکت کنند.
همچنین می‌توانند با نام پرسپولیس مشهد به مسابقات بیایند، ولی هرگز نمی‌توانند با نام پرسپولیس تهران در لیگ برتر شرکت کنند.»

عابدینی ادامه می‌دهد: «پرسپولیس و پیروزی برای تهران هستند و هیچ تیمی نمی‌تواند با نام پرسپولیس تهران در مسابقات شرکت کند، جز همین تیمی که مالکیتش در اختیار دولت است و باید به مردم واگذار شود. من خوشحال هم هستم که آقایان خودشان وارد گود می‌شوند و می‌فهمند تیم‌داری چقدر سخت است. بنده شخصا از تیم‌داری آقای وفایی استقبال می‌کنم.»

البته ماه پیش بود که نخستیـن باشگاه ورزشی خصوصـی شـد. مدیرعامل فرابورس ایران گفت: «با عرضه یک میلیون سهم باشگاه فرهنگی ورزشی راه‌آهن در فرابورس، نخستین باشگاه ورزشی وارد بازار سرمایه شد».

مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت فرابورس از فروش سهام باشگاه راه‌آهن خبر داد و گفت: «یک میلیون سهم شرکت فرهنگی ورزشی راه آهن، به ارزش 41 میلیارد و 500 میلیون ریال امروز برای دومین بار در فرابورس عرضه شد و به همان قیمت پایه به فروش رسید. برای این عرضه، تنها یک خریدار وارد رقابت شد و بدون رقابت، توانست سهام این شرکت را خریداری کند».

سازمان خصوصی سازی در روز پنجم تیر ماه، 100 درصد معادل 950 سهم از سهام شرکت‌ فرهنگی و ورزشی راه‌آهن را به ارزش پایه هر سهم 59 میلیون و180 هزار و 359 ریال و به صورت 20 درصد نقد و اقساط دو ساله از طریق فرابورس واگذار کرد ولی نخستین باشگاه ورزشی به دلایلی که قیمت بالای آن عنوان شد، بدون خریدار ماند. بعد از این عرضه، هیأت عالی واگذاری 100 درصد از سهام باشگاه ورزشی راه آهن را با 14 درصد کاهش در قیمت پایه با قیمت پایه هر سهم 41 میلیون و 500 هزار ریال از طریق بازار فرابورس تصویب کرد که این عرضه امروز در بازار سوم انجام شد. مبلغ سپرده شرکت در مزایده این شرکت یک میلیارد و 245 میلیون ریال است و این سهم به صورت 15 درصد نقد و اقساط پنج ساله واگذار می شود.



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : عارف

دوره اخراج بازیکن به سرآمد؟
باشگاهی نیست که پول ندهد و وقتی نداد، بازیکن حرفه‌ای حق دارد واکنش نشان دهد؛ حال مثبت یا منفی! اما درباره استقلال و پرسپولیس (و کلاً باشگاه‌های لیگ ایران) پول داشتن یا نداشتن، بیشتر از آنکه به شم اقتصادی باشگاه مربوط شود، به ردیف بودجه‌ای برمی‌گردد که برای باشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود و قتی امروز آن ردیف بودجه به معنای واقعی وجود ندارد... البته ولخرجی بی‌مورد برخی از مدیران به این مسایل دامن زد...
سرویس ورزشی «...» ـ بسیاری می‌گویند: پرویز مظلومی، نباید جباری را بازی می‌داد، برخی هم حتی پا را فراتر می‌گذارند و می‌گویند: جباری باید اخراج می‌شد، چرا که بدون هماهنگی در تمرینات استقلال شرکت نکرده و... .

در این نوشتار می‌خواهیم سری به دنیای حرفه ای بزنیم و ببینیم آیا در شرایطی مشابه بازیکنان از باشگاه‌ها اخراج می‌شوند یا نه؟ و اصالتا بازیکنی هست که از باشگاه‌های حرفه ای بیرون شود؟

مطمئناً موارد اخراج در باشگاه‌های دنیای حرفه ای آنقدر کم است که شاید کسی نتواند بیشتر از دو یا سه مثال بیاورد! آخرین اخراجی را که ما یادمان می‌آید، افنبرگ بود که از بایرن اخراج شد. دلیل آن هم نه قهر کردن یا تمرین نکردن که حضور در یک کلوپ شبانه بود!

نخستین بحث اینجاست:

در دنیای حرفه ای پولها در بیشتر مواقع، بموقع پرداخت می‌شود، اگر هم باشگاهی پول کم بیاورد (مثل چلسی چهار سال پیش)همه بازیکنان با هم درصدی از طلب‌های خود را می‌بخشند تا باشگاه مورد نظر آنها زنده بماند.

پس هرگز باشگاهی نیست که پول ندهد و وقتی نداد، بازیکن حرفه ای حق دارد واکنش نشان دهد؛ حال مثبت یا منفی! اما درباره استقلال و پرسپولیس (و کلاً باشگاه‌های لیگ ایران) پول داشتن یا نداشتن، بیشتر از آنکه به شم اقتصادی باشگاه مربوط شود، به ردیف بودجه ای برمی‌گردد که برای باشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود و امروز آن ردیف بودجه به معنای واقعی وجود ندارد. البته ولخرجی بی‌مورد برخی از مدیران به این مسایل دامن زد و
اعتراض به شرط درست بودنش هم باید به جایی دیگر برگردد، نه اینکه قهر و آشتی تیمی را موجب شود!

به هر حال، وقتی اصل اول (حرفه ای بودن) نیست، نمی‌توان به مظلومی هم ایراد گرفت که چرا اخراج نکردی یا چرا جباری را بازی دادی!

بحث دوم این است:

در دنیای فوتبال امروز، قیمت‌ها بالاست. این درست که فوتبالیست‌های ایرانی مبالغی بسیار کمتر از فوتبالیست‌های مدرن اروپایی می‌گیرند، ولی باز هم در قیاس با جامعه پانصد یا چهارصد میلیون تومان پول هنگفتی است و اخراج بازیکن یعنی دود شدن این پول که از جیب مردم (بیت المال) پرداخت شده است!

حتی هر بازی، بازی ندادن یک بازیکن و لج کردن یعنی، یک سی و چهارم از پانصد میلیون را هدر دادن که خود مبلغ فراوانی است!

بحث سوم به نیمکت استقلال برمی‌گردد که در بازی مقابل فجر در وسط زمین آندو تیموریان را نصفه و نیمه (مصدوم) در اختیار داشت و زندی و کرار را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت!

آیا باید بیننده،‌مربی، باشگاه و... چوپ قهر و نازهای بچگانه و تکراری یک بازیکن را بخورند یا اینکه آن بازیکن باید و باید تا ریال آخر، پولی را که در سال‌های گذشته گرفته و امسال هم می‌گیرد، معنی کند؟

جباری بدنسازی خوبی را پشت سر گذاشت و در بازی‌های اخیر هم عملکردش قابل قبول بود. او تنها دو روز تمرین نکرده بود که دلیلش هم به خود باشگاه استقلال برمی‌گشت و مشکل فنی یادگیری با سرمربی تیم نبود. پس آیا باید مظلومی با او برخورد می‌کرد؟

به زعم ما نه؛ دوباره نگاه می‌کنیم! انتقادهای بسیاری به جباری وارد است؛ آنجا که او می‌گوید: (از آن دسته بازیکنان نیستم که به من بگویند به خاطر هواداران بمان و بازی کن)؛
این یک انتقاد جدی به جباری است که در چهار سال اخیر در نیمی از بازیها به میدان نرفته و یا مصدوم بوده و یا قهر!

اما چوب این موضوع را نباید باشگاه استقلال بخورد و امتیاز از کف بدهد.

نکته پایانی اینکه:

مظلومی می‌توانست جباری را بازی ندهد و همه هم لابد می‌گفتند کار اصولی کرده است، اما واقعیت این است که مظلومی با بازی دادن به جباری و بازگرداندن او به هر شکلی که بود، جباری را به استقلال برگرداند و استقلال متضرر نشد.

او می‌توانست بگوید اخراج! می‌توانست بازیش ندهد، ولی میانه را گرفت تا نخ سست میان جباری و استقلال دست‌کم فعلاً پاره نشود.

بله ده سال پیش که یک بازیکن پول نمی گرفت، می‌توانستی او را به راحتی بیرون کنی، ولی حالا اخراج کردن یعنی پانصد میلیون به علاوه از دست دادن یک مهره کلیدی! پس باید همه راه‌های ممکن را رفت، تا این هزینه سنگین روی دست باشگاه نماند



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 16:52 ::  نويسنده : عارف

شش روز تا ضرب‌الاجل كنفدراسيون فوتبال آسيا
تنها شش روز به پايان مهلت سازمان ليگ برتر و ضرب‌الاجل كنفدراسيون فوتبال آسيا باقي مانده است. با اين حال، از راهروهاي وزارت نوپاي ورزش و جوانان، خبر مي‌رسد كه به احتمال زياد، در روزهاي آينده، نام اعضاي هيأت مديره استقلال و پرسپوليس معرفي خواهند شد؛ البته بنا بر اساسنامه تا هنگامی که هیأت مدیره جدید تشکیل نشود، هیأت مدیره ای که در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده تا اعلام و معرفی هیأت مدیره جدید به عنوان اعضای هیأت مدیره شناخته می‌شوند.
سرویس ورزشی ... ـ روز پنجشنبه سازمان ليگ برتر فوتبال اعلام كرد، اگر باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس تا يازدهم شهريور ماه، هيأت مديره خود را انتخاب و نام آنها را اعلام نكنند، افزون بر اين كه ديگر نمي‌توانند در ليگ قهرمانان آسيا شركت كنند، ممكن است باعث كاهش سهميه ايران در اين رقابت‌ها شوند و این در حالی است که اكنون تنها شش روز به پايان مهلت كنفدراسيون فوتبال آسيا باقي مانده است.

بنا بر اطلاعات رسیده، کمیته اجرای لیگ قهرمانان کنفدراسیون فوتبال آسیا، در نامه‌ای فوری به سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام کرد، چنانچه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا یازدهم شهریور ماه برابر با دوم سپتامبر، نام روسای مجامع، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل خود را به این کمیته معرفی نکنند، از نظر کمیته اجرایی لیگ قهرمانان این دو باشگاه شرایط لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهند داد که این اتفاق با حذف اتوماتیک‌وار استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان همراه خواهد شد.

البته بنا بر اساسنامه تا هنگامی که هیأت مدیره جدید تشکیل نشود، هیأت مدیره ای که در ثبت شرکتها به ثبت رسیده تا اعلام و معرفی هیأت مدیره جدید به عنوان اعضای این شرکت شناخته می‌شوند؛ افزون بر این که باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس بر پایه قانون، از این پس باید خصوصی و نیز بنا بر اصل 44 رئیس مجمع هر یک از دو باشگاه نامبرده، باید از طرف وزارت اقتصاد تعیین و مشخص شود.

در تیم استقلال، نام آقایان امیدوار رضایی، علی فتح‌الله زاده و منصور پورحیدری به عنوان اعضای هيأت مديره در ثبت شرکتها به ثبت رسیده است.

این گزارش یادآور شده است که از انتخاب و اعلام نامي اعضاي هيأت مديره دو باشگاه بزرگ ايراني خبري نيست و اگر شرايط به همين شكل ادامه پيدا كند، فوتبال ايران در چند روز آينده با مسأله‌اي جدي روبه‌رو خواهد شد و آن زمان شايد ديگر پشيماني و افسوس سودي نداشته باشد!

گفتنی است، شنبه دوم بهمن ‌ماه سال گذشته، مجيد فرخزادي، مشاور وقت رئيس سازمان تربيت بدني از نهايي شدن فهرست اعضاي هيأت مديره باشگاه استقلال و پرسپوليس خبر داد و گفت: اسامي پس از جام ملت‌هاي آسيا به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

فرخزادي گفته بود :اعضاي هيأت مديره دو باشگاه پنج ‌نفر خواهند بود و از يك پيشكسوت، يك اقتصاددان و يك فعال اقتصادي تشكيل مي شود.

امروز پنجم شهريور ماه 1390 و تنها شش روز به پايان مهلت سازمان ليگ برتر و ضرب‌الاجل كنفدراسيون فوتبال آسيا باقي مانده است. با اين حال از راهروهاي وزارت نوپاي ورزش و جوانان خبر مي‌رسد كه به احتمال بسیار در روزهاي آينده، نام اعضاي هيأت مديره استقلال و پرسپوليس معرفي خواهند شد؛ هر چند هنوز در اين‌ باره هيچ خبر موثقي منتشر نشده است.

اینها همه در حالی است که پیش از این، كنفدراسيون فوتبال آسيا، ثابت كرده مقابل چنين اهمال‌كاري‌هايي كوتاه نمي‌آيد و حذف استقلال از ليگ قهرمانان آسيا به‌ دليل دير فرستاده شدن مدارك كه پنج سال پيش اتفاق افتاد، نمونه‌اي از نقره داغ شدن فوتبال ايران به دليل بي‌توجهي به قوانين بين المللي است.
 



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 16:51 ::  نويسنده : عارف

قرعه‌كشي ليگ قهرمانان اروپا ـ موناكو
32 تيم حاضر در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا، حريفان خود را شناختند كه در مهمترين رويارويي‌، بارسلوناي اسپانيا، مدافع عنوان قهرماني در گروه H با دومين تيم پر افتخار اروپا يعني ميلان ايتاليا هم‌گروه شد.
سرویس ورزشی «تابناک» ـ پس از پايان ديدارهاي پلي آف ليگ قهرمانان اروپا، مرحله گروهي اين رقابت‌ها قرعه‌كشي شد تا 32 تيم حاضر در اين رويداد براي فتح معتبرترين جام باشگاهي در جهان با هم رقابت كنند.

بارسلونا مدافع قهرماني اروپا به حكم قرعه‌كشي مرحله گروهي ليگ قهرمانان در فصل 2011 ـ 2012 كه پنجشنبه شب در موناكو انجام شد، يكي از حريفان آ.ث .ميلان ايتاليا شد كه افتخار هفت دوره قهرماني اروپا را يدك مي كشد.
 
گذشته از ميلان كه فصل گذشته در میان شانزده تيم نهايي ليگ قهرمانان اروپا حذف شد، غول فوتبال اسپانيا به رهبري پپ گوآرديولا بايد در گروه هشت با «اف ث باته بوريسف» از بلاروس و «ويكتوريا پلزن» جمهوري چك نيز ديدار كند.

ميلان و بارسا در فينال سال 1994 مقابل هم قرار گرفتند و در آن زمان تيم تحت رهبري فابيو كاپلو، توانست با نتيجه باورنكردني چهار بر صفر بر رقيب اسپانيايي‌اش در آتن پيروز شود.

منچستر يونايتد كه ركورد هفده بار حضور در اين ليگ برتر باشگاهي در جهان را به عهده دارد، نخستين تيمي بود كه نام آن توسط «لوييس فيگو»، اسطوره پرتغالي از «كلاه» يوفا خارج شد.

از نكات جالب توجه در اين قرعه‌كشي، قرار گرفتن تيم آرسنال در سيد يك بود. توپچي‌هاي لندن با وجود اين كه حتي جواز حضور مستقيم در مرحله گروهي رقابت‌ها را به دست نياورده بودند و با پيروزي مقابل اودينزه در دو ديدار رفت و برگشت پا به اين مرحله گذاشته بودند، در ميان هشت تيم برتر رقابت‌ها قرار گرفتند.

و البته در اين ميان، ميلان قهرمان فصل گذشته سري A و دارنده هفت عنوان قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و يدك كشيدن عنوان دومين تيم پرافتخار اروپا در سيد دو قرار گرفت.

بارسلونا مدافع عنوان قهرماني با قرعه‌اي سخت روبه‌رو شد. آبي و اناري‌ها براي دفاع از عنوان قهرماني بايد با تيم‌هاي ميلان ايتاليا، باته بريسوف بلاروس و ويكتوريا پلژن چك رقابت كنند. رئال مادريد هم در گروه D با تيم‌هاي المپيك ليون فرانسه، آژاكس هلند و دينامو زاگرب كرواسي همگروه شد.

منچستريونايتد، فيناليست فصل گذشته رقابت‌ها نيز در كنار بنفيكاي پرتغال، بازل سوئيس و اوتلول گالاتي روماني قرار گرفته است.

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 12 ـ 2011 لحظاتی پیش در شهر موناکو فرانسه برگزار شد.

گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه نخست: بایرن مونیخ، ویارئال، منچسترسیتی، ناپولی
گروه دوم: اینترمیلان، زسکا مسکو، لیل، ترابوزان اسپور
گروه سوم: منچستریونایتد، بنفیکا، اف سی بازل، اوتلول گالاتی
گروه چهارم: رئال مادرید، لیون، آژاکس، دیناموزاگرب
گروه پنجم: چلسی، والنسیا، بایرلورکوزن، گنک
گروه ششم: آرسنال، مارسی، المپیاکوس، دورتموند
گروه هفتم: پورتو، شاختار دونتسک، زنیت سن پترزبورگ، آپوئل نیکوزیا
گروه هشتم: بارسلونا، میلان، باته برسیف، ویکتوریا پلژن
 



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 16:47 ::  نويسنده : عارف

 

هفته پنجم ليگ برتر:
در بازی‌های شب دوم هفته پنجم ليگ برتر، تيم استقلال تهران، تیم فولاد خوزستان را در یک بازی پرگل چهار بر یک شکست داد و به صدر جدول رسید؛ افزون بر این که تيم تراكتورسازي تبريز در همان شب، مقابل همشهري خود شهرداري به يك پيروزي پر گل پنج بر یک دست يافت و به رده دوم جدول رسید. جالب این که تیم‌های استقلال و تراكتورسازي تبريز در هفته ششم در تهران به مصاف هم می‌روند.
سرویس ورزشی «...» ـ فرهاد مجيدي در دقايق 3 و 89، اسماعيل شريفات در دقيقه 38 و ميلاد مي داودي در دقيقه 85 براي تيم استقلال و رضا نوروزي در دقيقه 4 براي فولاد خوزستان در نيمه نخست گلزني كردند.

آرش افشين، مهاجم تيم فولاد خوزستان در دقيقه چهلم، يك ضربه پنالتي را به سود اين تيم از دست داد.

بازيكنان دو تيم با تفكرات تهاجمي وارد زمين شدند تا بتوانند با كسب هر سه امتياز بازي به صدر جدول رده بندي صعود كنند.

استقلالي‌ها در دقيقه سه صاحب يك ضربه كرنر از جناح چپ شدند كه فرهاد مجيدي، كاپيتان باتجربه آبي پوشان با استفاده از آشفتگي خط دفاع حريف با يك ضربه ديدني دروازه عليرضا سليمي سنگربان فولاد را باز كرد تا چهارمين گل فصل خود را به ثمر برساند.

در حالي كه بازيكنان استقلال ،هنوز در شادي گل زودهنگام خود بودند، تيم فولاد خوزستان بر روي يك ضد حمله سرعتي و حركت انفرادي نوروزي به گل رسيد تا تنها پس از يك دقيقه بازي به تساوي كشيده شود.

بازيكنان دو تيم در پانزده دقيقه دوم نيمه نخست بازي درگيرانه، كم افت و خيز و پاياپايي را در ميانه ميدان به نمايش گذاشتند، به گونه‌ای که موقعيت خطرناكي روي دروازه دو تيم ايجاد نشد.

تيم فولاد خوزستان در دقيقه 31 روي حركت سرعتي آرش افشين از جناح چپ صاحب يك فرصت ايده آل و شوت سنگين مهدي مومني پس از برخورد به ديرك افقي دروازه راهي خارج شد.

تيم استقلال در دقيقه 38 بر روي پاس ديدني مجتبي جباري، شوت مجيدي و دفع ناقص سليمي و ضربه شريفات به دومين گل خود دست يافت تا با پيروزي به رختكن برود.

تيم فولاد يك دقيقه پس از گل دوم استقلال، بر روي حركت آرش افشين و خطاي حنيف عمران زاده صاحب يك ضربه كرنر شد اما سيد مهدي رحمتي سنگربان آبي پوشان ضربه مهاجم فولاد را مهار كرد تا فولاد خوزستان نتواند بازي را به تساوي بكشاند.

قرمز پوشان فولاد در نيمه دوم با سرعت دادن به بازي قصد داشتند دروازه آبي پوشان را باز كنند اما مهدي مومني و حكيم نصاري به سادگي موقعيت‌هاي خود را از دست دادند.

بازيكنان استقلال در اين نيمه با تجمع در ميانه ميدان تلاش داشتند تا بازي را كنترل كرده و در ضد حملات به گل برسند كه در دقيقه 85 ميلاد مي داودي كه پس از ماه‌ها مصدوميت، براي نخستين بار درفصل جاري وارد زمين شده بود، دروازه فولاد خوزستان را گشود تا حضور دوباره خود را با گل جشن بگيرد.

شيرازه تيم فولاد خوزستان پس از گل سوم استقلال از هم پاشيد، به گونه‌ای که آبي پوشان چهار دقيقه بعد بر روي يك ضد حمله از جناح چپ و ضربه دقيق مجيدي به چهارمين گل خود دست يافتند تا با اقتدار به صدر جدول رده بندي راه يابند.

ضمنا شاگردان امير قلعه نويي، سرمربي تراكتورسازي با نتيجه پنج بر يك تيم شهرداري تبريز را شكست دادند تا به طور موقت به صدر جدول رده بندي راه یابند.

گل‌هاي اين بازي را احسان حاج صفي در دقايق 3 و 60، امير حسين صادقي در دقيقه 6، فردين عابديني در دقيقه 12 و سياوش اكبرپور در دقيقه 20 براي تراكتورسازي و سعيد دقيقي در دقيقه 33 براي شهرداري به ثمر رساندند.

شهرام گودرزي، بازيكن تيم شهرداري تبريز در دقيقه 44 با دريافت كارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد.

بازي با حملات توفاني بازيكنان تراكتورسازي آغاز شد، به گونه‌اي كه شاگردان قلعه نويي در پانزده دقيقه نخست بازي سه بار دروازه همشهري خود را باز كردند تا در آستانه چهارمين پيروزي فصل خود قرار گيرند.

بازيكنان شهرداري پس از سه گل تراكتورسازي، روي به بازي تهاجمي آوردند تا بتوانند گل‌هاي خورده را جبران كنند اما اسير ضد حملات سرعتي حريف شدند تا در نهايت با پنج گل مقابل همشهري خود تسليم شوند.

تیم فوتبال پرسپولیس که در چهار هفته ابتدایی یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نتوانسته بود به پیروزی برسد و از سوی هوادارانش به شدت تحت فشار بود، سرانجام با درخشش جواد کاظمیان به پیروزی رسید تا موقتا از بحران خارج شود. پس از آنكه صبا در بوشهر باخت و سپاهان در اصفهان برابر نفت تهران غافلگير شد، پيروزي پرسپوليس برابر نفت آبادان، شگفتي‌هاي هفته پنجم را كامل كرد.

نخستین برد پرسپوليس در لیگ برتر

جواد كاظميان در اين بازي ستاره پرسپوليس بود و توانست سه گل تيمش را به ثمر برساند. او كه هفته گذشته هم گل سرنوشت‌سازي را براي پرسپوليس به ثمر رسانده بود، در دقايق 25، 57 و 65 اين بازي هت تريك كرد تا پس از مدت‌ها بازيكني براي پرسپوليس سه گل به ثمر برساند.

در اين بازي بر خلاف ديدارهاي قبلي پرسپوليس حتي تا پيش از گل دقيقه 25 كاظميان، خبري از شعارهاي ضد استيلي در ورزشگاه آزادي نبود و هواداران پرسپوليس تا پايان بازي، استيلي و بازيكنان پرسپوليس را تشويق كردند. جواد كاظميان هم كه پس از گل سوم تعويض شد، بارها با تشويق هواداران روبه‌رو شد.

با اين برد پرسپوليس براي بازي آينده برابر ذوب آهن جان تازه‌اي گرفت تا اميدها براي هواداران اين تيم بار ديگر زنده شود.

در اين بازي، روح‌الله عرب در دقيقه هفتاد تك گل طلايي پوشان صنعت نفت را به ثمر رساند.

نتايج ديدارهای آغازين هفته پنجم ليگ برتر:

* ملوان سه (جلال رافخايي، 23 و 60 و 90)

ذوب آهن سه (پيام صادقيان 22، ماچادو هوگو 46، ايگور كاسترو 73)

* مس كرمان يك (باريوس لئاندرو 45)

فجر سپاسي دو (حميد جوكار، 50، عليرضا جليلي 80)

* شاهين بوشهر چهار  (منصور تنهايي 1 و 35، محسن حميدي 58، ميثم منيعي 70)

صباي قم صفر

* سپاهان صفر

نفت تهران يك (سيد ايمان موسوي 65)

* سايپا سه (عباس محمدرضايي 29 و 62، كريم انصاري فرد 34)

داماش گيلان صفر

* راه آهن سه (بهادر عبدي 36، اميد عليشاه 45، حسين كاظمي 87)

مس سرچشمه يك (مسلم فيروز آبادي 69)

جدول گلزنان ليگ برتر تا هفته پنجم

در پايان هفته پنجم فرهاد مجيدي با پنج گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. کريم انصاري فرد و جواد کاظميان هم با چهار گل در رده دوم قرار گرفتند.

* هفته پنجم لیگ برتر با ثبت 36 گل به پایان رسید. در پایان هفته پنجم فرهاد مجیدی با 5 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. کریم انصاری فرد و جواد کاظمیان هم با 4 گل در رده دوم قرار گرفتند و 6 بازیکن 3 گله نیز مشترکاً در رتبه سوم جدول ایستاده اند. تا پایان هفته پنجم 113 گل به ثمر رسیده و 71 بازیکن نیز موفق به گلزنی شده اند. 
 
از این تعداد گل، 14 گل توسط 12 بازیکن خارجی به ثمر رسیده است.
 
5 گل: فرهاد مجیدی( استقلال تهران)
 
4 گل: کریم انصاری فرد( سایپا کرج) جواد کاظمیان(پرسپولیس تهران)
 
3 گل: محمد ابراهیمی (تراکتورسازی تبریز) جلال رافخایی (ملوان) منصور تنهایی (شاهین بوشهر) ایمان موسوی (نفت تهران) روح الله عرب (نفت آبادان) رضا نوروزی (فولاد خوزستان)  
 
2 گل: احسان حاج صفی، محسن حسینی(تراکتورسازی تبریز) سعید دقیقی، میثم بائو (شهرداری تبریز) مهدی دغاغله( ملوان انزلی) امید ابراهیمی، فابیو جانواریو(سپاهان اصفهان) مجتبی زارعی( نفت تهران) علی سامره( مس سرچشمه) علی کریمی(پرسپولیس تهران) امید عالیشاه، حسین کاظمی، علیرضا عباسفرد(راه آهن تهران) کریم اسلامی، میلاد سلیمان فلاح( صبای قم) ایگور کاسترو(ذوب آهن اصفهان) عباس محمدرضایی( سایپا کرج) اسماعیل شریفات ( استقلال تهران)
 
یک گل: مهدی خیری( سایپا کرج) عماد رضا(سپاهان اصفهان) محمد نصرتی، حسین بادامکی( پرسپولیس تهران) آرش برهانی، ولید علی، میلاد میداودی ( استقلال تهران) محمد نزهتی، علی جراح کار، زوران زلاتکوفسکی( ملوان انزلی) اشپیتم آرفی، فرزاد آشوبی، امیرحسین صادقی، فردین عابدینی، سیاوش اکبرپور(تراکتورسازی تبریز) اکبر صادقی، محسن بیات، رضا عنایتی( صبای قم) وریا غفوری (شهرداری تبریز) لی آندرو باریوس، محسن بیاتی نیا، مصطفی سیفی، جورج مراد، فرزاد حسین خانی( مس کرمان)بهادر عبدی (راه آهن تهران) هوگو ماچادو،  پیام صادقیان، محمد قاضی، محمد حسینی (ذوب آهن اصفهان) ایوان پترویچ، محسن حمیدی، میثم منیعی(شاهین بوشهر) بختیار رحمانی( فولاد خوزستان) فونیکه سی ( نفت آبادان) حمید جوکار، محمدرضا پورمحمد، محمد مهدی نظری( سپاسی شیراز) رضا معقولی، مصطفی مهدوی ( نفت تهران) جهانگیر عسگری، محمد آبشک، علیرضا نظیف کار(داماش گیلان) مسلم فیروزآبادی، نناد برنوویچ( مس سرچشمه)

آخرین جدول لیگ برتر در هفته پنجم


م         امتیاز
استقلال 5 10 3 7 13
تراکتورسازي 5 12 6 6 12
صباي قم 5 8 6 2 10
شاهين 5 6 2 4 8
سپاهان 5 5 3 2 8
ذوب آهن 5 7 6 1 8
نفت تهران 5 7 6 1 8
ملوان 5 8 4 4 7
سايپا 5 7 6 1 7
فولاد 5 4 6 -2 7
راه آهن 5 7 7 0 6
پرسپوليس 5 8 8 0 5
نفت آبادان 5 4 6 -2 5
فجر سپاسي 5 3 5 -2 5
شهرداري تبريز 5 5 10 -5 5
داماش 5 3 7 -4 4
مس 5 5 9 -4 1
مس سرچشمه 5 4 13 -9 1
  

 



دو شنبه 7 شهريور 1390برچسب:, :: 16:47 ::  نويسنده : عارف

داستان سرمربیگری مس: از مرفاوی تا بلازوویچ
رئیس سازمان لیگ برتر گفت: برای قطع همکاری یک باشگاه با سرمربی‌اش، فرستادن استعفای کتبی و یا تفاهم‌نامه طرفین به سازمان لیگ برتر ضروری است که با این شرایط، استعفای شفاهی مرفاوی مورد پذیرش ما نیست؛ اما مدیرعامل جدید باشگاه مس کرمان نظر دیگری دارد. وی می گوید، ایشان در رسانه ملی استعفای خود را اعلام کردند و ما هم بر همین اساس با آن توافق کرده و با گزینه‌های دیگر وارد مذاکره شدیم؛ البته با این مربی برای قطع همکاری به توافق خواهیم رسید!
سرویس ورزشی «تابناک» ـ جريان مربیگری مس گرمان در نوع خود جالب است . در حالی که شنیده می شود بلازویچ سرمربی سابق ایران بزودی هدایت این تیم را بر عهده می گیرد ، هنوز وضعیت مرفاوی سرمربی فعلی این این تیم مشخص نیست ! استعفاي صمد مرفاوي و پس گرفتن اين استعفا از داستان‌هاي جالب فوتبال ايران در ليگ يازدهم است. اگرچه او استعفايش را از سرمربيگري مس پس گرفته اما هيات مديره باشگاه مس بر اساس همان حرفهاي شفاهي، او را كنار گذاشته‌ اند .

استعفاي شفاهي پس گرفته شد

 پس از استعفاي شفاهي صمد مرفاوي از هدايت تيم فوتبال مس كرمان رييس هيات مديره باشگاه مس از موافقت با استعفاي سرمربي تيمش خبر داد و گفت: هيات مديره پيشتر به اين تصميم رسيده بود كه به دليل نتايج ضعيف و نارضايتي‌هاي هواداران از تيم كادر فني و مديرعامل باشگاه را تغيير دهد و به نظر مي‌رسد صمد مرفاوي نيز به همين تصميم رسيده بود كه پس از بازي برابر فجر استعفايش را به خبرنگاران اعلام كرد. داوري در حالي به تصميم مرفاوي به استعفا از سرمربيگري مس اشاره مي‌كند كه اين مربي در گفتگو با ايسنا از پس گرفتن استعفايش سخن گفت و اعلام كرد صحبتهايي كه پس از بازي با فجر مطرح كرده است از روي عصبانيت بوده و او واقعا قصد استعفا نداشته است. به نظر مي‌رسد صحبتهاي اخير مرفاوي به اين علت باشد كه اومي‌خواهد با پس گرفتن استعفايش هيات مديره باشگاه را مجبور به بركناري خود كند تا از اين طريق بتواند بر اساس قانون مطالبات مالي‌اش را از باشگاه بگيرد !

حاشيه‌هاي ديدار تيمهاي مس كرمان و فجر سپاسي

ديدار تيمهاي مس كرمان و فجر سپاسي شيراز در چارچوب هفته پنجم ليگ برتر داراي حاشيه‌هايي نيز بود كه شعار هواداران مس ليه صمد مرفاوي بخشي از اين حاشيه‌هاست. در بازي شب گذشته و زماني كه نماينده كرمان با نتيجه دو بر يك از حريفش عقب افتاده بود هواداران شروع به اعتراض عليه بازيكنان اين تيم كردند و سپس شعارهايشان را به سمت ساسان موسوي سرپرست فصل گذشته تيم و مدير نقل و انتقالات تيم در فصل جاري و صمد مرفاوي كشاندند. هواداران مس فصل گذشته نيز به حضور موسوي در كادر فني تيمشان معترض بودند و گفته مي‌شود يكي از دلايل اختلاف رييس هيات مديره باشگاه و مديرعامل نيز حضور همين فرد در چارت اداري باشگاه بوده است. همچنين پس از ديدار تيم‌هاي مس كرمان و فجر سپاس شيراز سه تن از بازيكنان تيم فوتبال مس با گزارشگر ديدار درگيري فيزيكي پيدا كردند و همچنين بين بازيكنان و رشيدي سرپرست تيم فوتبال مس نيز زد و خوردي پيش آمد. محسن بياتي‌نيا، عادل كلاه‌كج و مهرداد پولادي سه بازيكني بودند كه با گزارشگر ديدار درگيري فيزيكي پيدا كردند. پس از پايان بازي نيز تعدادي از تماشاگران و يكي از مسوولان تربيت بدني استان كرمان از غفلت مسوولان حراست ورزشگاه استفاده كرده و با حضور در كنار زمين با صمد مرفاوي درگيرشدند.

استعفا نداده و به کارم ادامه می‌دهم !

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان گفت: به دلیل توطئه‌ای که برخی‌ها انجام داده‌اند از سمت خود در تیم مس کرمان استعفا نمی دهم و تا آخرین لحظه به کارم در این باشگاه ادامه خواهم داد.

صمد مرفاوی در خصوص اتفاقات بعد از دیدار تیم‌های فوتبال مس کرمان و فجرسپاسی شیراز گفت: نتیجه بازی ناعادلانه بود. نیمه اول موقعیت‌های ما به مراتب بیشتر از فجر بود. با این حال تیم فجر در نیمه دوم فقط از یک اوت دستی استفاده کرد و تنها یک موقعیت خطرناک ضدحمله داشت. البته در پایان این تیم مس بود که بازی را باخت و من به تیم فجر تبریک می گویم.

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان خاطر نشان کرد: شرایط سکوها از ابتدا به ضرر من و تیمم برنامه ریزی شده بود و این موضوع  باعث شد از شدت ناراحتی بعد از بازی با فجر بصورت شفاهی استعفا دهم اما بعد از کنفرانس خبری این بازی فهمیدم که همه مسائل برای نتیجه نگرفتن تیم و برکناری من برنامه‌ریزی شده بود.


بلاژويچ گزينه اصلي سرمربيگري مس كرمان

مشاور رييس هيات مديره باشگاه مس كرمان گفت: 'ميروسلاو بلاژويچ' گزينه اصلي سرمربيگري مس كرمان است و تاكنون مذاكرات با وي روند خوبي داشته است.

 'حسن واحدي' در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: البته چند گزينه داخلي و خارجي ديگر نيز مورد نظر اعضاي هيات مديره قرار دارد كه تا امشب سرمربي تيم مس كرمان معرفي خواهد شد.

وي ادامه داد: شرايط انتخاب سرمربي تيم مس كرمان با توجه به بازيكنان موجود در تيم، فرهنگ منطقه، روحيات و دانش فني و قدرت و توان مديريتي مربي سنجيده شد كه در حال حاضر با توجه به ملاك هاي مورد نظر گزينه اصلي بلاژويچ مي باشد.

استعفای شفاهی مرفاوی پذیرفته نیست

رئیس سازمان لیگ برتر گفت: برای قطع همکاری یک باشگاه با سرمربی‌اش ارسال استعفای کتبی و یا تفاهم نامه طرفین به سازمان لیگ برتر ضروری است که با این شرایط استعفای شفاهی مرفاوی مورد پذیرش ما نیست.

عزیزالله محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد قانونی بودن استعفای شفاهی صمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال مس کرمان ضمن بیان مطلب فوق افزود: از نظر سازمان لیگ هیچگونه استعفای شفاهی، حتی اگر به صورت تلویزیونی و رادیویی باشد، پذیرفته نیست و برای قطع همکاری یک باشگاه با سرمربی‌اش ارسال استعفانامه کتبی و یا تفاهم نامه طرفین به سازمان لیگ ضروری است که تا این لحظه هیچکدام از این دو مورد از سوی باشگاه مس کرمان به سازمان لیگ نرسیده است.

مس با تغییر سرمربی به آرامش می‌رسد

مدیرعامل جدید باشگاه مس کرمان ابراز امیدواری کرد با تغییر سرمربی تیم فوتبال این باشگاه به آرامش برسد.

حمید حاج اسماعیل زاده مدیرعامل جدید باشگاه مس کرمان در گفتگو یی ضمن بیان مطلب فوق گفت: با نظر اعضای کمیته بررسی وضعیت باشگاه مس، به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شدم.

مدیرعامل جدید باشگاه مس کرمان در مورد گزینه‌های سرمربیگری این تیم اضافه کرد: گزینه اصلی باشگاه بلاژویچ است و اگر با این مربی به توافق نرسیم، با گزینه‌های دیگر وارد مذاکره خواهیم شد.

حاج اسماعیل زاده در مورد وضعیت صمد مرفاوی و اینکه رئیس سازمان لیگ گفته است باید استعفای وی کتبی باشد، تاکید کرد: ایشان در رسانه ملی استعفای خود را اعلام کردند و ما هم بر همین اساس با آن توافق کرده و با گزینه‌های دیگر وارد مذاکره شدیم. البته با این مربی برای قطع همکاری به توافق خواهیم رسید !
 



شنبه 5 شهريور 1390برچسب:, :: 16:21 ::  نويسنده : عارف

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در پي برخورد عوامل پليس مستقر در ورزشگاه شهيد باهنر شهر کرمان و خبرنگار صدا و سيما در بازي روز جمعه 21 مرداد ماه بين دو تيم فوتبال استقلال تهران و مس کرمان، دستوری از سوی فرمانده ناجا برای رسیدگی سریع به حواشی پیش آمده در این بازی صادر شد
 


 

بنا بر این گزارش، با دستور فرمانده نيروي انتظامي، بازرسين ويژه به محل اعزام که پس از اعلام نتيجه بررسي‌ها، مقرر شد با مأموران خاطي برخورد انضباطي و سازماني صورت پذيرفته و فرمانده انتظامي استان کرمان نيز نسبت به دلجويي از خبرنگاران صداوسيماي مرکز کرمان اقدام کند.
 

 

 



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و آدرس arefgame.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 12651
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1