بازی
 
 
شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : عارف

 

قرار است برای پیشکسوتان و طرفداران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با واحدهایی بسیار خرد و کمتر از یک درصد ایجاد شود تا این صندوق‌ها، سهام باشگاه‌ها را در زمان واگذاری خریداری کنند. با این تصمیم، واگذاری باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز به سرنوشت دیگر شرکت‌های واگذار شده دچار می‌شود که تنها نام واگذاری به بخش خصوصی را یدک می‌‌کشند و مالکیت اصلی آن، همچنان در اختیار دولت باقی می‌ماند، زیرا به‌رغم واگذاری ۸۰ درصد باشگاه‌ها به صورت بسیار خرد، مدیریت آن‌ها همانند گذشته دولتی اداره می‌شود.
سرویس ورزشی ...ـ مدت‌هاست كه بحث خصوصي‌سازي دو تيم بزرگ پايتخت مطرح شده است. آخرين وضعيت واگذارى باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس از واگذارى بسيار خرد سهام آنها به هواداران و پيشكسوتان و باقى ماندن مالكيت دولت در اين باشگاه‌ها حكايت دارد.
بنا بر این گزارش، خصوصی‌سازی با نام «سیاست تعدیل» از تصویب مجلس پنجم گذشت، اما از آغازین روزهای اجرای آن به فراموشی سپرده شد تا جایی که چاره‌ای جز تغییر و تبیین اصل 44 نبود.

ادامه مالکیت دولتی سرخابی‌ها

به این ترتیب، قرار است برای پیشکسوتان و طرفداران صندوق‌های سرمایه گذاری با واحدهایی بسیار خرد و کمتر از یک درصد ایجاد شود تا این صندوق‌ها سهام باشگاه‌ها را در زمان واگذاری خریداری کنند. با این تصمیم واگذاری باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز به سرنوشت سایر شرکت‌های واگذار شده دچار می‌شود که تنها نام واگذاری به بخش خصوصی را یدک می‌ کشند و مالکیت اصلی آن همچنان در اختیار دولت باقی می‌ماند، زیرا به رغم واگذاری ۸۰ درصد باشگاه‌ها به صورت بسیار خرد، مدیریت آن‌ها همانند گذشته دولتی اداره می‌شود.

البته اگر با دید مثبت به این تصمیم‌گیری نگاه شود، می‌توان گفت که به دلیل حساسیت‌های اجتماعی که بر تیم‌های استقلال و پرسپولیس حاکم است، دولت می‌خواهد به گونه‌‌ای مدیریت کند تا از تنش‌های اجتماعی موجود در باشگاه‌ها بکاهد ولی این موضوع نباید اصل اجرای اصل ۴۴ و واگذاری مدیریت و مالکیت را زیر سوال ببرد.
 
در حالى كه مسئولان سازمان خصوصى سازى از اعلام اظهار نظر رسمى در خصوص سرانجام و جزیيات واگذارى سهام باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس خوددارى مى‌كنند كه بررسى‌ها از واگذارى دو باشگاه ورزشى، نشان مى‌دهد كه با وجود اعلام زيان ده بودن اين باشگاه‌ها و اشكالات فراوان در صورت‌هاى مالى آن‌ها، هنوز ايراد صورت‌هاى مالى به قوت خود باقى است و حتى حسابرس و بازرس قانونى براى رسيدگى به صورت‌هاى مالى در اين باشگاه‌ها وجود ندارد، به گونه‌ای كه صورت‌هاى مالى سال ۸۹ اين باشگاه‌ها حسابرسى نشده و صورت‌هاى مالى آن‌ها بدون امضاست.

همچنين با وجود اين  كه در گذشته قرار بود ۱۰۰ درصد سهام باشگاه‌هاى ورزشى به طور كامل واگذار شود كه هيأت وزيران در جلسه ششم مهر ماه از تغيير در تركيب واگذارى باشگاه‌ها خبر داد و اعلام كرد كه قرار است ۲۰ درصد سهام استقلال و پرسپوليس در دست دولت باقى بماند و ۸۰ درصد آن واگذار شود. به اين ترتيب، هيأت دولت در نشست ششم مهر ماه امسال به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسى با توجه به تشكيل وزارت ورزش و جوانان و ضرورت حفظ سهم بخش دولتى در ورزش، تصويب كرد كه شركت توسعه و نگهدارى اماكن ورزشى و باشگاه‌هاى فرهنگى ورزشى پيروزى و استقلال از گروه ۱ بنگاه‌ها و فعاليت‌هاى اقتصادى موضوع ماده ۲ قانون اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ قانون اساسى به گروه ۲ منتقل شوند.

در اين مصوبه كه از سوى معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده، آمده است كه بر پایه قانون اجراى سياست‌هاى كلى اصل ۴۴ قانون اساسى، دولت مكلف است 80 درصد ارزش مجموع سهام بنگاه‌هاى دولتى در هر فعاليت مشمول گروه دو ماده ۲ اين قانون را به بخش‌هاى خصوصى، تعاونى و عمومى  غيردولتى واگذار كند.

بنابراین، ۸۰ درصد از سهام باشگاه‌هاى پرسپوليس و استقلال نيز واگذار خواهد شد. انتقال واگذارى سهام باشگاه‌هاى استقلال و پرسپوليس از گروه يك به گروه ۲ پس از گذشت دو سال از مطرح شدن واگذارى و تغيير در تركيب واگذارى آنها، نشان مى‌دهد كه به دليل مسائلى كه باشگاه‌ها دارند، دولت می‌خواهد سهام سرخابى را تحت حاكميت خود نگه دارد.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس امسال واگذار می‌شوند، ولی!

گفتنی است سید مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی سازی در اوایل سال جاری با تشریح آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های دولتی از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال جاری خبر داده بود.
 
معاون سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سال 90 واگذار می‌شوند یا نه، گفت: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در لیست واگذاری‌های سال 90 هستند، ولی برای واگذاری آنها منتظر ارایه گزارش حسابرسی سال 89 هستیم.

 وی افزود: همچنین باید گزارش بودجه حسابرسی شده امسال این شرکتها بررسی و توسط مجمع تأیید شود تا در صورتی که حسابها رد نشود، شرایط واگذاری این دو باشگاه فراهم آید.
 

 



شيطنت خبرگزاري غربی در تخریب بازیکن ملی؛
خبرگزاری فرانسه، با انتشار خبری مدعی شد که یک بازیکن شاغل ایرانی در اسپانیا به دلیل حمل مواد مخدر در فرودگاه میلان دستگیر شد! ساعتی بعد، «كورير دل ونتو» در گزارشي درباره‌ دستگيري بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان به جرم حمل مواد مخدر گفته است كه اين بازيكن 27 ساله، حسن عمو لشکريان نام دارد. دیگر جزیيات منتشره در اين خبر همانند خبر منتشره خبرگزاري فرانسه است؛ اما...
سرویس ورزشی ـ  خبرگزاري فرانسه در اقدامي شيطنت‌آميز در انتشار خبر مربوط به دستگيري بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان، نام بازيكن دستگير شده را حذف كرده و عنوان ملي پوش را به اين بازيكن داده است.
 
به گزارش «تابناک»، در عصر اینترنت، اینکه یک خبرگزاری معتبر! اینچنین در صدد تخریب بازیکنان ملی پوش کشوری می‌شود، قابل بحث است؛ خبر اولیه این خبرگزاری غربی، این شبهه را در اذهان عمومی پدید آورد که فرد دستگیر شده، یکی از دو بازیکن باارزش کشورمان (نکونام و شجاعی) بازداشت شده‌اند!

البته در این باره، این مسئولان فدراسیون فوتبال هستند که باید نسبت به این شيطنت واکنش نشان دهند، چون این مسأله با شعار فیفا مغایرت دارد. همان گونه که فیفا دخالت دولت در ورزش را محکوم و با محرومیت مواجه می‌کند، در چنین مواقعی، مسلما باید از ورزشکاران حمایت کند.
 

 
بنا بر این گزارش، خبرگزاری فرانسه با انتشار خبری مدعی شد که یک بازیکن شاغل ایرانی در اسپانیا به دلیل حمل مواد مخدر در فرودگاه میلان دستگیر شد! ساعتی بعد، «كورير دل ونتو» در گزارشي درباره‌ دستگيري بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان به جرم حمل مواد مخدر گفته كه اين بازيكن 27 ساله حسن عمو لشکريان نام دارد. دیگر جزیيات منتشره در اين خبر همانند خبر منتشره خبرگزاري فرانسه است، اما اين خبرگزاري در اقدامي شگفت‌آور، از آوردن نام اين بازيكن خودداري كرده و البته بدون اشاره به تيم اين بازيكن، تنها گفته كه اين بازيكن در ليگ اسپانيا بازي مي‌كند.

نكته جالب ديگر در خبرگزاري فرانسه، استفاده از عبارت «International» براي اين بازيكن است تا شایبه‌ ملي پوش بودن اين بازيكن قوت گيرد.
 
نه شجاعي نه نكونام / ايراني دستگير شده لشكريان نام دارد
 
در همین حال، روزنامه «كوريرره دلو اسپورت»، تصوير بازيكن و عكس جاسازي مواد مخدر در كفش را منتشر كرده تا جاي هيچ حرف و حديثي باقي نماند.

در حالي كه خبر دستگيري يك بازيكن ايراني در فرودگاه ميلان، رسانه‌هاي ايراني را به شدت نگران ملي‌پوشان شاغل در ليگ اسپانيا كرده است، بخش اسپانيايي سايت گل، رمز اين جنجال را باز كرد.

كليد معما، گزارش بلندي است در روزنامه كوريرره دلو اسپورت درباره دستگيري يك بازيكن ايراني به نام حسن عمو لشكريان كه 27 سال دارد و به ظاهر در ونيز به فوتبال مشغول است.

 

 

بنا بر گزارش روزنامه‌هاي اسپانيايي و ايتاليايي اين بازيكن كه از تهران به ايتاليا مي‌رفته، در بخش مواد مخدر سالن ترانزيت فرودگاه ميلان بازداشت است. اين خبر البته همچنان ناراحت‌كننده است، ولی از اين جنبه كه فرد دستگير شده، هيچ كدام از دو ملي پوش شاغل در ليگ اسپانيا نيستند، جاي شكر دارد.
 
جواد نكونام: آنها به دنبال دشمني با من و ايران هستند
 
بازيكن ايراني تيم اوساسونا گفت: آن‌ها كه به دنبال دشمني با من و ايران هستند، راه
اشتباهي را در پيش گرفته‌اند.

جواد نكونام پس از انتشار خبري در خبرگزاري آنساي ايتاليا، مبني بر بازداشت يك ملي پوش ايراني شاغل در لاليگا در فرودگاه ايتاليا به جرم حمل ششصد گرم مواد مخدر، به خبرنگار ايسنا گفت: هم‌اکنون كه با شما صحبت مي‌كنم در اسپانيا هستم، دو روز پیش هم در تركيب اوساسونا بودم و همه صحنه گل زني‌ام را در ديدار با بيلبائو دیدند.

وي افزود: در اين چند روز به غير از تمرين، كار ديگري نکردم و عكس و خبر حضورم در اوساسونا روي سايت باشگاه اوساسونا موجود است، نمي‌دانم رسانه‌هاي خارجي چگونه به خود اجازه داده‌اند كه چنين خبري را منتشر كنند، اما بايد بگويم كه رسانه‌هاي خارجي كه چنين اخباري را منتشر مي‌كنند و به دنبال دشمني با من و ايران هستند، راه اشتباهي را در پيش گرفته‌اند.

گفتنی است، به غير از جواد نكونام، مسعود شجاعي هم پس از عمل جراحي‌اش در آلمان است.



شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 18:43 ::  نويسنده : عارف

دو تیم مطرح فوتبال پایتخت، دوران کاملاً متفاوتی را نسبت به یکدیگر می‌گذرانند و اختلافشان نیز روز به روز بیشتر می‌شود. بالاخره سرخابی‌های پایتخت، روی هیأت مدیره و مدیرعامل را به خود دیدند. همه گمان می‌کردند اگر هیأت مدیره برگزیده شود، این دو باشگاه به روزهای اوج خود برمی‌گردند، ولی این اتفاق دست‌کم برای پرسپولیس رخ نداد. مقایسه پرسپولیس و استقلال در فصل جدید، خالی از لطف نیست؛ مقایسه‌ای که بسیاری از مسائل را روشن کرده است.
سرویس ورزشی ـ دو تیم مطرح فوتبال پایتخت، دوران کاملاً متفاوتی را نسبت به یکدیگر می‌گذرانند و اختلافشان نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

سرانجام سرخابی‌های پایتخت، روی هیأت مدیره و مدیرعامل را به خود دیدند. همه گمان می‌کردند اگر هیأت مدیره برگزیده شود، این دو باشگاه به روزهای اوج خود برمی‌گردند، ولی این رویداد دست‌کم برای پرسپولیس رخ نداد.

مقایسه پرسپولیس و استقلال در فصل جدید، خالی از لطف نیست؛ مقایسه‌ای که بسیاری از مسائل را روشن کرده است.

استقلال

آبی‌ها کار خود را با سرپرست آغاز کردند و پس از گذشت چند هفته فتح الله زاده حکم مدیرعاملی هم گرفت. خریدهای بسیار خوب از جمله جذب تیموریان، رحمتی، کرار، حیدری کمک زیادی به مظلومی کرد تا با فراغ بال بیشتری ترکیب دلخواه خود را به میدان بفرستد. به این بازیکنان باید میداوودی و جباری را نیز افزود که از کمند مصدومیت رها شدند و بازی‌های تأثیرگذاری را نیز به نمایش گذاشتند.

اوضاع بر وفق مراد استقلال پیش می‌رفت و این تیم حتی در دربی نیز پیروز شد تا همگان از قهرمانی صحبت کنند، اما باخت سنگین مقابل ملوان و سپس تساوی برابر راه آهن به یکباره جو آبی پوشان را بر هم ریخت.

تا پیش از این، صحبت از بی پولی کمتر به گوش می‌رسید، ولی این زخم به یکباره دهان باز کرد. مصاحبه‌های بازیکنان از یک طرف و حرف‌های برخی اعضای هیأت مدیره از طرف دیگر به گُر گرفتن این آتش درگیری لفظی کمک کرد.

برای نمونه، می‌توان به مصاحه تند فرهاد مجیدی اشاره کرد که گفت اگر اعضای هیأت مدیره را در خیابان نیز ببیند، آنها را نمی‌شناسد.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که به دستور فتح‌الله زاده، اعضای هیأت مدیره دیگر مصاحبه نکردند تا جو آرام شود.

این شرایط با تزریق دو میلیارد تومان پول کمی بهتر شد. عصر دیروز هم که اعضای هیأت مدیره برای نخستین بار بر سر تمرین رفتند تا ثابت کنند به فکر تیم و بازیکنان هستند.

پرسپولیس

هواداران سرخپوش دوست دارند چشمانشان را ببندند و زمانی که باز می‌کنند، ببینند که همه اتفاقی که در این باشگاه می‌افتد، خواب و خیال بوده است.

پرسپولیس یکی از بدترین دوران تاریخ خود را می‌گذارند. همه گمان می‌کردند انتخاب محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل، می‌تواند به خروج تیم از بحران بینجامد، اما زهی خیال باطل که این اتفاق فقط در دو بازی دیده شد.

پس از آن اتفاقاتی که در اول فصل درباره نحوه جدایی علی دایی رخ داد، هواداران در اعتراض به انتصاب استیلی از همان بازی نخست برابر ملوان اعتراض کردند و همین موضوع، باعث شد تا فشار بسیاری به سرمربی و بازیکنان وارد شود.

انتخاب یک سردار به سمت مدیرعاملی، باعث تعجب اهالی فوتبال شد. هیچ کس به رویانیان فکر هم نمی‌کرد و زمانی که نام او اعلام شد، مشخص گشت که فوتبال همچنان پاتوق سیاسیونی است که به دنبال اسم و رسم بیشتری هستند.

رویانیان با دو پاداش به دلیل باخت‌های پرسپولیس! کار خود را آغاز کرد تا جای خود را در دل سرخپوشان باز کند. همه چیز پس از شکست فجرسپاسی و صبا خوب بود؛ تا اینکه شاگردان استیلی به مس باخت و برابر نفت تهران متوقف شدند.

سقوط به رده یازدهم در ذهم کسی که بداند پرسپولیس نفراتی همچون کریمی، اولادی، نصرتی، زارع، کاظمیان و غلامرضا رضایی را دارد، نمی‌گنجد.

ثبت چهار باخت در یازده مسابقه نشان داد که استیلی عزم خود را برای شکستن رکورد شکست‌های پرسپولیس در یک فصل جزم کرده است.

پس از دوره جدید ناکامی، یک دفعه اعضای هیأت مدیره به تکاپو افتادند تا جایگزینی برای استیلی پیدا کنند. علی دایی و مصطفی دنیزلی، گزینه‌هایی بودند که آشکارا مذاکره با آنها فاش شد.

همان مشکلی که در استقلال رخ داد، برای پرسپولیس نیز اتفاق افتاد؛ یعنی مصاحبه‌های گاه و بیگاه اعضای هیأت مدیره. با این تفاوت که استقلالی‌ها، زود دست به کار شدند و جلوی این موضوع را گرفتند، اما پرسپولیسی‌ها دیر متوجه شدند و آن هنگامی بود که کار از کار گذشته بود.

گویا پس از استعفای پنجعلی اوضاع کمی بهتر شود، اما در برنامه دیشب نود، خیلی چیزها مشخص شد؛ اینکه استیلی قطعاً فصل بعد در پرسپولیس نخواهد بود، اینکه مذاکره با مربیان مورد نظر آغاز شده و اینکه اگر پرسپولیس از جام حذفی نیز کنار برود، بسیاری از مسائل زودتر از آنچه مدنظر مسئولان است، به حقیقت می‌پیوندد.
 



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و آدرس arefgame.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 12652
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1